Gomo Kelate Gomo!



Sudah lama aku tidak menanti-nanti perlawanan akhir Piala Malaysia dengan begitu teruja sekali, dalam tempoh 4-5 tahun kebelakangan, aku tidak berapa peduli, dan mungkin juga liputan media tentang bolasepak Malaysia tinggal suam-suam kuku je.

Tapi malam ini berbeza, kerana pasukan yang aku minati sejak kecil masuk perlawanan akhir, darah Kelantan yang mengalir dalam tubuh ini tidak dapat menolak perasaan gembira dengan kejayaan pasukan bolasepak Kelantan mara ke perlawanan akhir Piala Malaysia.

Aku pasti,setiap warga Kelantan sedikit sebanyak pasti akan merasai kehangatan ini, kehangatan yang tidak pernah dirasakan sejak berpuluh-puluh tahun yang lampau, kini the Red Warrior kembali gah, Gomo Kelate Gomo!

Buat penyokong-penyokong tegar pasukan Kelantan, walaupun kita semua ghairah, tapi ini hanyalah satu permainan yang akan berakhir selepas 90 minit, jaga akhlak,jaga solat, pandulah dengan berhati-hati dan terima apa saja keputusan perlawanan, jika kalah, musim depan masih ada untuk Kelate kembali menggegar!

No comments:

Post a Comment