LEE KUAN YEW, DAP DAN SEJARAH



Dua gambar, dua cerita, dan zaman yang berbeza tapi di belakangnya ada pelajaran yang sama.
Gambar 1, kelihatan mendiang Lee Kuan Yew dari PAP (abang DAP) ketika sedang berkempen di sebuah kampung Melayu di Singapura. Demi untuk mendapatkan sokongan orang Melayu bagi melaksanakan agenda PAP terhadap Singapura, mendiang sanggup bersongkok untuk meraih undi dan akhirnya memerintah Singapura hingga hampir hujung hayatnya.
Gambar 2, barisan pimpinan tertinggi DAP yang diketuai oleh Lim Kit Siang sendiri sanggup turun ke bumi para anbiya Mesir dan Jordan baru-baru ini untuk menjelaskan agenda mereka kepada bakal-bakal asatizah Melayu di sana. Tindakan ini pastinya untuk menarik golongan para asatizah kepada DAP kerana mereka sedar, masyarakat massa Melayu di Malaysia hanya mampu diraih sokongannya melalui saluran golongan asatizah dan ulama yang thiqah.
Ketika pimpinan parti politik Melayu masih bertelagah, DAP mengorak langkah signifikan dalam perjalanan panjang perlaksanaan agenda mereka di Malaysia.
Sejak lahir di Malaysia pada tahun 1965, agenda mereka tetap tidak dan tidak pernah berubah hingga sekarang. Naiflah siapa yang menyangka bahawa DAP telah mula lunak terhadap Islam dan sanggup ke Mesir untuk berjinak-jinak dengan Islam.
Lupakah mereka dengan Snouck Hurgronje yang sanggup mendalami Islam untuk memusnahkan penentangan jihad menentang Belanda di Indonesia? Lupakah mereka dengan Lawrence of Arabia yang alim dan lebih Arab dari sebahagian orang Arab pada ketika itu demi untuk memecahkan kesatuan umat Islam hingga akhirnya khilafah umat Islam runtuh.
Jangan sampai nanti nama akan tercatat dalam sejarah sebagai pengkhianat kepada umat yang akan dimaki zaman berzaman seperti Si Kitul dan Raja Mendeliar dalam sejarah robohnya Kota Melaka.

4 comments:

  1. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.
    Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  3. dalam foto atas lee kuan yew bersongkok tahun 1965

    apakah etnis melayu mayoritas di singapura saat itu?

    ReplyDelete
  4. Отношения:) проститутки Одесса отзывы
    Ласковая и страстная леди, не умеющая жить без сексуальных развлечений, открыта к новым эротическим знакомствам. Если ты хочешь побаловать себя безудержным сексом, смело звони мне Любовь умирает. Величайшая трагедия жизни состоит не в том, что люди гибнут, а в том, что они перестают любить.

    ReplyDelete