28 SEBAB MENGAPA UFUN BAKAL MELINGKUP (OLEH TN AZIZI ALI MENTOR WANG)

Setelah Tok Belagak kantoi busuk, kini tibalah giliran UFUN pula. Kesian orang Melayu kita, yang nak cepat kaya habis melingkup semuanya. 

Yang sebenarnya, tiada jalan pintas menuju kekayaan abang kakak sekalian, kena usaha, usaha dan usaha.

Nah bacalah 28 sebab mengapa UFUN ni adalah penipu yang bakal memiskinkan ramai manusia yang malang.

KOMEN TENTANG 'PENIPUAN' UFUN DAN SEKUTU-SEKUTUNYA
1. Tiga orang ahli UFun telah datang ke pejabat saya dua hari lepas dan memberikan penerangan yang agak menyeluruh tentang UFun dan utoken. (Terima kasih kepada mereka.) Jadi sekarang saya ingin berkongsi dengan anda apa yang saya khabarkan kepada mereka setelah mendengar cerita mereka.
2. UFun menawarkan utoken yang merupakan sebentuk digital currency, yang boleh digunakan sebagai mata wang untuk membeli-belah dan sebagainya. Dan seperti currency yang fizikal (e.g. ringgit), nilai utoken boleh naik turun. Apabila nilai utoken naik, maka ‘pelaburnya’ akan buat duit tanpa apa-apa kerja. Itulah TEORINYA.
3. Malangnya, saya tak fikir teori ini akan menjadi nyata dalam kehidupan sebenar. More about this later.
4. Saya difahamkan yang UFun sekarang mempunyai 5 projek ‘perniagaan dan pelaburan’:
(a) UBTMall
(b) JV Bangkok Marina di Thailand
(c) JV Projek Batu Marmar HanBaiYu di China
(d) Uway TV
(e) MOA dengan Carl Corryton Medical Centre
Saya difahamkan juga yang utoken diterima oleh beberapa kedai fizikal i.e. boleh beli barang/servis dengan utoken menggantikan cash.
5. Saya bermula dengan UBTMall. UBTMall ialah satu online mall dimana ahli boleh menjual beli produk sesama-mereka (barter trade). Jumlah produk yang ditawarkan melebihi 2,000 tetapi saya kurang percaya yang salesnya akan memberangsangkan.
Mengapa?
(a) Banyak produk yang ditawarkan nampak biasa-biasa saja;
(b) Hanya ahli yang boleh membeli (orang luar perlu mendaftar sebagai ahli sebelum boleh beli);
(c) Harga kebanyakkan produk pula lebih mahal jika dibandingkan dengan harga cash di luar.
Tiga sebab ini membuatkan saya kurang confident yang sales di UBTMall akan memberi keuntungan besar kepada syarikat.
6. Sebenarnya UBTMall adalah laman web gantian to a previous online mall – ufunstore.com. Tetapi sudah tentu ufunstore ini tidak berjaya kerana ianya sudah dimansuhkan oleh UFun.
7. Saya tidak terkejut mendengar yang operasi ufunstore dimansuhkan. Pertamanya, hanya ada 38,120 pelawat pada 5 Jan 2015. Laman web ini diset up pada tahun 2013. Bukankah ini satu fakta yang mencurigakan? Setelah lebih 2 tahun, baru ada 38,120 pelawat! Mind you, itu pelawat, bukan pembeli! Jumlah pembeli sudah tentu hanya segelintir kecil daripada jumlah ini. (Sebagai perbandingan, Fanpage saya yang baru setahun sudah ada 83,000+ likes (ehm, ehm)!)
8. Kedua: tinggal hanya beberapa produk yang ditawarkan di ufunstore sebelum ia dimansuhkan. Jenis dan kualiti produk tersebut pun menimbulkan banyak persoalan. Jadi tak hairanlah ianya dimansuhkan.
9. Write-up di ufunstore.com dan juga UBTMall juga mempunyai banyak grammar error. Walaupun grammar error itu bukan satu kesilapan besar tetapi ia menunjukkan kualiti syarikat tersebut. Kalau grammar pun silap, apatah lagi perkara yang lebih besar dan penting? (Sebagai perbandingan, adakah anda fikir Maybank, Sime Darby, Microsoft atau Apple akan membiarkan laman webnya penuh dengan grammar error?)
10. Sekarang JV Bangkok Marina pula (shareholding disebut 29%). Projek ini masih dalam pembinaan jadi UFun tidak mempunyai income daripada projek ini. (UFun menawarkan ahli untuk membeli share dalam projek ini jadi mereka mencuba untuk monetize pelaburan ini, yang jika tidaknya akan memakan masa untuk membawa untung. Tetapi usaha ini bermakna wang itu datang dari poket ahli, bukan daripada pelaburan tersebut.)
11. Saya difahamkan yang JV projek batu marmar di China menguntungkan. Tetapi berapa shareholding UFun kita tak tahu sebab tak disebut. (Saya suspek shareholding itu tak tinggi sebab itu mereka tak sebut!) Sebagai contoh, 1% pun shareholding juga tetapi sudah tentu dividen yang diterima hanyalah sedikit. Jadi berapa untungnya kita tak tahu.
12. Projek Uway TV dikatakan sudah beroperasi di Taiwan. Saya tak mendapat banyak informasi tentangnya kerana the few websites on it semuanya dalam bahasa Cina. Anyway, FB page Uway mempunyai hanya 3,788 likes as at 15 Jan 2015. This is not a good sign. Ini bermakna yang ianya tidak begitu popular! Jadi saya tak fikir projek ini akan membawa banyak keuntungan kepada ahli UFun.
13. Carl Corryton Medical Centre (CCMC) di Penang ialah a centre for Wellness and Beauty i.e. plastic surgery, orthopaedic-sports medicine and kidney/internal medicine. MOA ini membolehkan ahli membuat 30% bayaran dengan menggunakan utoken dan balance 70% dengan cash. Saya tak fikir yang ramai ahli akan melakukan plastic surgery di sini just because it is available.
14. Of course, adalah juga claim proposal-proposal yang power termasuk pembelian tiket kapal terbang dengan menggunakan utoken serta berita UFun mahu memulakan syarikat unit amanah di masa hadapan. Semua ini adalah claim proposal: mungkin jadi, mungkin tak jadi.
15. Setelah melihat video-video, membaca write-up dan mendapat keterangan tentang UFun, saya mempunyai serious reservations tentang operasi UFun. Mengapa? Read on.
16. Video utoken penuh dengan claim yang power tetapi menimbulkan banyak percanggahan dan persoalan. Banyak statement yang dibuat itu tak masuk akal atau bercanggah daripada satu ayat ke ayat yang lain.
Contoh 1: utoken mendakwa ianya diisu oleh Utokens Reserve Limited (whatever that means) with its independent international board members consist of bankers and manager (this is the actual write-up in the video which can mean: only 1 manager, or most likely, written by someone who is not exactly an expert in the English language!) tetapi tak sebut siapa mereka ini. Budak sekolah rendah pun boleh claim begitu sebab main cakap saja!
Contoh 2: utoken mendakwa mereka ada 22% rizab emas untuk setiap utoken yang diterbitkan tetapi siapakah yang mengauditkan claim ini? Again, budak sekolah rendah pun boleh claim begitu sebab cakap saja! Claim ini pun tak masuk akal sebab 1 utoken bernilai $0.26 (menurut write-up mereka sendiri). 22% of 26 cent is 5.7 cent. Mana ada emas yang dijual dengan harga 5.7 cent?
17. Ini baru video. Sebenarnya saya boleh menceritakan banyak lagi percanggahan fakta dan kesilapan dalam write-up mereka.
To summarize, the write-up is written to impress people yang dia terer. All you need to know is some basics about money and investments to realize that they are talking crap!
18. Syarikat Bina Puri (public listed) telah mengeluarkan statemen yang mereka tidak ada link dengan utoken maupun apa-apa promosi oleh UFun. (Kaitan yang ada hanyalah JV Bangkok Marina.) Ini adalah satu tamparan besar, yang patut menjadi amaran kepada semua orang untuk berhati-hati dengan UFun.
19. Tiga bank yang disebut oleh UFun juga menaikkan rasa curiga yang teramat sangat.
(a) UDBP Bank (www.udbpbank.com) ialah bank yang beribu pejabat di Vanuatu. Bank ini di tubuhkan pada tahun 2013 and they proudly claim a grand total of 2 offices in the Asia-Pacific countries and territories!
(b) Banque de Development de Guinee S.A. (www.bdg-guinea.com) adalah ‘bank’ yang beribu pejabat di Republic of Guinea. I have serious reservation about a bank that has more information about the country than the bank on its website!
(c) Saya mempunyai masalah untuk mendapat makulumat tentang Nico Financial sebab ianya sebuah syarikat di Russia. Saya tak jumpa laman webnya; jika ada pun mungkin dalam bahasa Russia. Nyet!
Semua ini menambahkan rasa curiga saya akan UFun. Operasi UFun besar di Thailand; kenapa tak gunakan akaun di Bangkok Bank (bank terbesar di Thailand)? Operasi UFun juga besar di Malaysia; kenapa tak gunakan akaun di Maybank atau CIMB (2 bank terbesar di Malaysia)? Kenapa tak gunakan akaun di ICBC (bank terbesar di China dan juga di seluruh dunia)?
Mengapa oh mengapa mempunyai fasiliti banking di tempat jin bertendang?
20. Semua poin di atas memang sudah menimbulkan banyak tanda-tanya tentang operasi UFun. Tetapi poin yang paling mencurigakan saya ialah nilai utoken naik apabila jumlah ahli naik. Sebagai contoh, salah satu video utoken menerangkan yang apabila jumlah ahli mencapai 200,000 orang, nilai utoken split 2 daripada 0.40 jadi 0.20. (Rupa-rupanya dulu mereka gunakan terminologi ‘split’, sekarang mereka gunakan terminologi ‘dividen’. Dulu mereka gunakan jumlah ahli, sekarang mereka gunakan nilai utoken pula sebelum membayar ‘dividen’.) Proses ini berulang-ulang dengan penambahan ahli (at least in theory). Jadi makin ramai ahli, makin banyaklah jumlah utoken yang dimiliki oleh setiap ahli.
21. Tetapi INI BERMAKNA NILAI UTOKEN (AND THEREFORE WANG) ITU DATANG DARIPADA PENAMBAHAN AHLI, bukan daripada aktiviti-aktiviti lain termasuk jualan di UBTMall (terlalu sedikit) atau pelaburan (Bangkok Marina itu belum siap jadi tidak ada income yang masuk). Ini bermakna keseluruhan konsep utoken adalah songsang – WANG DATANG DARI POKET AHLI.
22. Jadi ahli UFun sekarang mendapat wang dan menikmati keindahan – kereta, percutian dan majlis makan – kerana wang itu datang daripada ahli baru dan tambahan belian utoken oleh ahli lama. UFun memang mempunyai banyak duit untuk dibelanja – termasuk memberi derma – kerana productnya virtual – tak perlu modal dan ahli mencurahkan wang ke dalam syarikat! The growth of 192% in value (from .374 in July to 1.093 in Oct) is PRIMARILY DUE TO THE INCREASE IN THE MEMBERSHIP.
23. Sebenarnya banyak lagi poin yang boleh saya ketengahkan tetapi semua ini sudah cukup untuk membuatkan saya curiga akan operasi UFun. By the way and to be sure, I’m NOT SAYING that UFun is a scam. What I am saying is that I have serious reservations about UFun’s operations and sustainability.
24. Sebelum mana-mana pihak memberi komen, sila baca dulu post EXPOSE HELAH PENGUSAHA-PENGUSAHA SCAM bertarikh 14 Okt 2014, post IDEA BISNES PALING POWER bertarikh 15 Jan 2015 serta post-post tentang Pegasus Bullion dan Emas ETA untuk hiburan anda.
25. Tolong jangan kata saya tak boleh komen atau post apa-apa tentang UFun sebab saya tidak mempunyai utoken dan oleh itu tidak faham sistemnya. Saya juga tidak ‘melabur’ dalam Skim Pak Man Telo, Swisscash, Genneva, Pegasus Bullion atau Emas ETA tetapi semua yang saya komen tentang entiti-entiti ini betul belaka. (That’s 5 out of 5 correct, mind you.)
26. Saya juga berharap yang sesiapa yang nak buat komen to please keep it sane and mature. Making personal attacks are very childish. (Sebagai contoh, sila baca post bertarikh 8 Jan tentang komen bekas-bekas ‘pelabur’ Pegasus Bullion – they don’t look so civilized now.)
27. Conclusionnya? Saya mempunyai banyak reservations about UFun dan oleh itu tak akan dekat sebatu dengannya. Anda? Tepok dada, tanya selera. It is your money. You decide.
28. Akhir kata, sudah tentu saya boleh silap. Tapi takkan BNM juga silap? In case anda tak tahu, nama UFun ada tertera dalam blacklist BNM sejak 25/7/2014. Need I say anymore?

223 comments:

  1. Tolong tanya kepada Azizi Ali tu berapa ramai peserta seminar dan pembeli ebook JUTAWAN Bla Bla Bla yang dah Jadi Jutawan. Dengar sembang alir liur...bawa balik air liur larrrrrr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa orang marah dengan AZIZI ALI. Sebabnya komen orang lain berkaitan apakah keberkesanan jika membeli ebook dan menyertai seminar beliau di dalam laman facebook beliau telah dipadamkan dan di ban.

      Sepatutnya AZIZI ALI perlu ikhlas menjawab persoalan berapa peratuskan pembeli ebook dan peserta seminar yang telah bergelar JUTAWAN kerana beliau menamakan seminar beliau sebagai KOLEJ JUTAWAN.

      Jika sebuah Kolej Perubatan boleh melahirkan sekurang-kurangnya 95% siswazah yang bergelar doktor jadi berapakah peratuskan JUTAWAN yang boleh dilahirkan menerusi KOLEJ JUTAWAN?????. Tetapi soalan yang senang ini tidak mahu dijawab oleh AZIZI ALI sebaliknya hanya tahu memadam dan ban mereka yang bertanyakan hal ini dilaman facebook beliau.

      Jika kita ingin menuntut disebuah kolej misalnya apakah yang perlu kita tahu tentang kolej tersebut samada kolej tersebut mempunyai kelayakan yang diiktiraf oleh MQA dan sebagainya supaya ada jaminan kepada kita untuk menceburi bidang pekerjaan apa menamatkan pelajaran kelak.

      Jadi, dengan tidak menjawab beberapa soalah yang dikemukakan kepada beliau melalui laman facebook beliau menunjukkan beliau tidak bertanggungjawab langsung tentang keberkesanan ebook dan seminar yang telah dianjurkan. Paling mudah "beli ebook, sertai seminar JUTAWAN lepas tu pandai-pandailah korang" yang paling penting AIR LIUR sudah terjual dan membawa keuntungan.

      Saya melihat orang Melayu sekarang tidak seperti bangsa-bangsa lain yang telah jauh lebih maju. kalau kita cuba search dalam google "How to repair ACER Notebook' (contoh) akan ada contoh atau artikel yang berkaitan dan kadangkala sangat-sangat-sangat membantu dari segi makluman yang disampaikan. Tetapi artikel dan sebagainya bukan dibuat oleh orang Melayu atau bangsa di Malaysia tetapi orang Barat. Senang nak cakap sekarang ini orang bagi kelas agama pun nak minta dibayar.

      AZIZI ALI sebaliknya tidak merasa sedikit bersalah kah jika mereka yang menyertai seminar dan membeli ebook beliau tidak dapat mencapai apa yang mereka citakan sebenarnya.

      wallahualam dan terima kasih.

      Delete
    2. SALIVA MILLIONAIRE

      Delete
    3. Azizi ali kalau sembang boleh runtuh ooo itu gunung...

      Delete
    4. Azizi ali kaya sebelum dia buat ceramah & seminar tu lagi.

      Ape yg dikata pasal ufun tu betul. Jangan bute buat tak nampak. Bank ape ufun guna? Hahahahaha.
      Duit banyak, nak mudahkan urusan kat Malaysia guna bank Malaysia la.

      Delete
    5. Azizi ali kaya sebelum dia buat ceramah & seminar tu lagi.

      Ape yg dikata pasal ufun tu betul. Jangan bute buat tak nampak. Bank ape ufun guna? Hahahahaha.
      Duit banyak, nak mudahkan urusan kat Malaysia guna bank Malaysia la.

      Delete
    6. AZIZI ALI KAYA sebab korang bagi duit kat dia. Dia kaya korang yang papa. DAH pergi seminar dan beli ebook macamana nak jadi kaya. DAH KAYA KE Sekarang????? Tanya dan jawab sendiri.. Tq

      Delete
    7. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.
      Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 Terima kasih.

      Delete
  2. Terbaek DARI PESARA ATM...SUDAH JELAS

    ReplyDelete
  3. Aku beli buku dia pun masih tak kaya kaya jugak kalau ada yg berjaya guna cara dia ni tolong post kat sini nak tengok berapa ramai,

    ReplyDelete
  4. Siapa ada beli buku AZIZI ALI atau yang dah hadir Ceramah dia yang dah jadi JUTAWAN. Mai sini kasi story sikit.

    ReplyDelete
  5. Aku nak komen dalam FACEBOOK dia tapi tak boleh comment sebab dia dah block aku. Aku cuma boleh baca komen dia dan baca komen-komen orang lain. Tak adil lah kalau aku cuma boleh baca tak boleh komen. Aku di block sebab aku tanya AZIZI ALI. "BERAPA RAMAI YANG BELI EBOOK DAN YANG DAH DENGAR CERAMAH DIA YANG DAH JADI JUTAWAN" Dia tak jawab soalan, tapi dia block aku. Adil ke????.

    Bagi aku dia hanya seorang yang pandai bercakap. Bukan semua fakta dia betul. Sembang AZIZI ALI ni kalau dilihat saling tak tumpah macam kita dengar sembang jalanan (Penipu-penipu) kat Chow Kit. Kalau kita dengar memang kita yakin.

    (bersambung di bawah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang apa yang kita dengar (ceramah) dan membaca buku beliau hanya ada perkara-perkara asas sahaja yang sebenarnya kita dah tahu. Tetapi oleh kerana dek pengaruh iklan beliau sendiri kononnya RAHSIA EMAS TERBONGKAR (Misalnya) membuat kita tertanya-tanya dan inginkan/dahagakan lebih pengetahuan dari apa yang kita ada dan kita sendiri tahu. TETAPI apabila kita hadir ceramah dan membeli ebook mahupun audio beliau ternyata HAMPEIHhhhhh. Lebihan maklumat yang kita inginkan tiada langsung. Perkara asas yang kita dah tahu sebelum ini..... itulah yang diceritakan dalam ceramah beliau. Oleh itu RAHSIA EMAS TERBONGKAR hanya rekaan semata-mata. Bagi saya TIADA APA-APA PUN YANG TERBONGKAR. bIASA-BIASA AJE. Apa yang diceramahkan dan ditulis boleh didapati di internet samada dalam bahasa melayu, bahasa indonesia dan sedikit bahasa melayu (tak banyak perkara dan maklumat dalam bahasa melayu kerana bangsa melayu lebih suka MENJUAL ilmu dari BERSEDEKAH ilmu KALAU BOLEH ILMU AGAMA PUN BANGSA MELAYU NAK JUAL)

      Oleh itu JANGANLAH TERPEDAYA dengan "hadiah akan diberikan jika mendaftar awal" atau "hanya tinggal 5 peserta sahaja lagi" atau "daftar cepat dan dapatkan harga rebet sebelum harga dinaikkan" atau "potongan harga bagi peserta yang mendaftar awal" atau "daftar sebelumn habis terjual" (sebab anda akan diberi download link untuk muat turun fail ke dalam komputer anda i.e tak ada buku fizikal yang akan diberikan dan ianya tak akan habis) atau yang seumpanya bertujuan untuk menarik minat anda dan membuatkan anda terasa dahagakan ilmu TETAPI bila anda membeli atau mendengar ceramah beliau anda akan terasa rugi dan menyesal kerana membelanjakan wang beratus ringgit hanya untuk mendapatkan ilmu yang sebenarnya ada dah tahu dan tiada tahap ilmu yang sebenarnya anda kehendaki.

      Sebenarnya (saya cerita sikit) saya pernah rasa tertipu dengan sebuah ebook dan ceramah yang pernah saya hadir. harga ebook tersebut agak mahal bagi saya sekitar RM 1xx.00. ianya juga ditulis oleh seorang yang terkenal sebagai Internet Marketer (tak perlu saya sebutkan namanya). Rasa tak berbaloi bila dalam bukunya (buku fizikal secara online) cara untuk menjadi jutawan internet dengan menjual belon, menjual mee, menjual rojak, menjual itu dan ini secara online. Kalau nak menjual belon tak perlu dalam internet. Kat kedai belakang rumah ada berlambak belon dan bermacam-macam jenis boleh beli. Nak beli rojak dan mee kat warong depan rumah pun ada jual.

      Bukan saya kata jangan cari ilmu. Kita boleh mencari ilmu dengan mencari buku-buku rujukan (disyorkan) di kedai-kedai buku terkenal misalnya. Beli buku fizikal (bukan ebook) kerana dengan membeli buku fizikal (bukan buku online yang kita tidak tahu isi kandungannya) kita boleh menilai dengan membaca secara ringkas sebelum membelinya setelah kita membaca secara ringkas dan berpendapat kandungan yang disampaikan dalam buku tersebut memenuhi cita rasa dan kita memang memerlukannya (bukan membeli ebook dan buku fizikal online yang apabila kita membacanya terasa tertipu kerana tajuknya lain dari isi kandungannya).

      Kepada yang berkenaan di luar sana, janganlah berniaga dan ingin mencari pendapatan dengan berselindung dari rasa ingin tahu orang lain.

      - Ilmu itu SANGAT BERHARGA DARI WANG RINGGIT. Janganlah menjadikan ilmu itu sebagai
      modal untuk "berdalih" mengaut keuntungan dari kepercayaan orang lain.

      - Bukan semua idea itu ilmu.

      - Bukan semua ahli enonomi boleh mentadbir ekonomi negara.

      - Bukan semua fakta betul itu benar.

      akhir kalam "manusia bukan maksum"


      sekian terima kasih.

      Delete
    2. Susah nak jawab soalan macam tu... Aku pun tak boleh jawab...macam orang tanya pasai apa buku sama... Guru sama..sekolah sama... Mai tang exam ...tak semua A...mcm tu gak Biz... Produk sama ... Iklan sama... Tapi mai tang sale... Tak sama...huhuhu

      Delete
    3. Susah nak jawab soalan macam tu... Aku pun tak boleh jawab...macam orang tanya pasai apa buku sama... Guru sama..sekolah sama... Mai tang exam ...tak semua A...mcm tu gak Biz... Produk sama ... Iklan sama... Tapi mai tang sale... Tak sama...huhuhu

      Delete
  6. ceramah dan buku adalah input...soal berjaya atau pun tidak itu bergantung kepada rezeki seseorang....sama juga setiap tahun umat Islam berpuasa di bulan Ramdhan...tetapi berapa ramai yang berjaya setelah melalui kem Ramadhan..

    ReplyDelete
  7. biz mcm ni ,kalau nk join,kena join awal2,sbb kesudahan nya byk kantoi, contoh terdekat bossventure ,ape jadi sekarang? yg terawal mkn untung, yg trrlewat mkn tahik

    ReplyDelete
  8. Melayu kalau sembang memang penuh PhD. Bila aku cakap., aku sendiri MALU, sebab aku sendiri pun melayu. Nak cerita bossventure lah. ape lah. Kau tau tak ape kejadah venture ke ape kejadah syarikat emas ETA ke, ape kejadah syarikat bullion ke. apa aset mereka ada???? Dalam masa yang sama apa ASET yang UFUN ada???? Pernah ke kau search paling tidak pun apa aset yang UFUN ni ada. Apa projek yang UFUN ni buat berbanding dengan syarikat2 yang ada dalam kepala otak kau tu. Kalau nak tau carik lah sendiri. tapi ringkasnya UFUN ada bangunan sendiri di Bangkok Thailand. Ahli UFUN kenal siapa presiden dan semua orang2 kanan dalam UFUN dan UFUN dah berkembang ke lebih 78 buah negara, Adakah manusia di 78 buah negara tu bangang macam orang melayu ni. ini lah Melayu, walaupun aku MELAYU tapi aku mungkin spesis Melayu bukan PhD. Kau ingat tokey BINAPURI THAILAND LIMITED tu bodoh ke sampai nak JV dengan UFUN. Kau ingat Hanbaiyu Marble Mining di China tu bangang ke nak bekerjasama dengan UFUN. ada pulak yang kata bank penasihat UFUN berada dinegara jin bertendang!!! hehehe. asalkan bank tu diiktiraf oleh World Bank tak kiralah tempat jin bertendang ke, sarang hantu ke. Apesal, di Afrika tak layak ada bank ke. Bank baru????? Maybank ke .... CIMB ke.... apa kejadah bank pun sebelum dia jadi lama .....dahulunya ..... dia baru juga..... Asalkan dia diiktiraf oleh World Bank.... apa masalahnya. Nak tau apa nama bank tu.... carik lah sendiri (jangan carik saja untuk mencari kesalahan tapi carik dengan keikhlasan untuk mendapatkan kebenaran (ada beza tu).

    BOTCOIN pun kalau ada dimalaysia macam-macam fatwa melayu akan keluar, akhirnya bitcoin dah 5 tahun diujudkan di dunia dan harga bitcoin sekarang 1 Bitcoin = RM 8xx.xx. Google lah sikit dan jangan jadi otak jin bertendang pulak. Siapa yang terima BITCOIN sekarang, Tau MICROSOFT tak. hehehehe mereka terima BITCOIN tau tak. Aduhhhhh apesal bengap sangat.

    Sekarang ni, kebanyakan kedai kereta di Malaysia dan beberapa buah kedai barangan di Malaysia mulai menerima UToken sebagai tukaran kepada dagangan mereka.

    Dah masuk dalam list SC dan BNM????? hehehehe..... itu list lu orang tengok dia kata ape????
    Lu faham cakap London tak........... dah korang PhD yang report diorang masuk lah dalam list. Kalau besok korang report Kedai 1 Malaysia dengan report yang sama. Kedai 1 Malaysia pun akan masuk list BNM. Lu ni kalau eja YOU korang ubah jadi ikan Yu.

    Taknak cakap banyak. yang penting UFUN tak menjanjikan USD1000 dapat USD100,200 atau berapa pun jumlahnya. UFUN tidak menjanjikan pendapatan bulanan yang korang kata scam dan sebagainya. Biarlah apa korang nak kata wahai PhD. UFUN tak janji pun seseorang itu boleh jadi JUTAWAN. So, Azizi Ali tak payah risau kalau orang tak nak hadir seminar dan beli ebook dia. Azizi ALi boleh terus adakan Kolej Jutawan dia. Manalah tau kalau-kalau peserta seminar dia boleh jadi JUTAWAN.

    Malas nak cakap dengan jin bertendang yang ada Phd ni. Lu google dan buanglah PhD lu tu. Kalau taknak jadi ahli UFUN.............lu tengok je lah. ada masalah kee???? Lebih baik lu fikirkan harga barang yang semakin naik sedangkan harga minyak dah turun mendadak. Kesian dengan orang luar bandar yang kais pagi makan pagi.

    Sekian, Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong jangan samakan UFun dengan Bitcoin....UFun mempunyai Pejabat pengurusan nya di thailand seperti yang anda sendiri mengatakannya..manakala,bitcoin TIDAK diuruskan oleh sesiapa.Saya sendiri menggunakan bitcoin tanpa mengeluarkan duit sendiri untuk mendapatkannya (nak tauk macam mana? Google.com).Manakala UFun perlu mengeluarkan duit anda sendiri untuk menjadi ahli.Tolong tinggalkan komen anda dengan waras dan bukannya ikut hati.

      Delete
    2. sepandai2 tupai melompat jatuh ketanah jua... itu la azizi ali. terbaru project gateway klang 30% owner by ufun.. eh apa bangang kah ini azizi ali x tahu ke... kenapa malaysia still boleh terima ufun untuk mengendali project tersebut..

      Delete
    3. Assalam saudara.. Apa dah jadi UFun? .. Lain org berilmu dan xberilmu bercakap.. Kaji dan study sebelum buat.. Bukan buat dulu baru study...

      Pikir pikirkan lah.. Xpasal2 kawan tu kena maki..

      Delete
    4. Assalam saudara.. Apa dah jadi UFun? .. Lain org berilmu dan xberilmu bercakap.. Kaji dan study sebelum buat.. Bukan buat dulu baru study...

      Pikir pikirkan lah.. Xpasal2 kawan tu kena maki..

      Delete
  9. Betul tu, membaca kepada artikel saudara tentang PhD orang melayu ni memang tak jadi apa kalau nak diikut. Public Gold pun pernah masuk dalam list Bank Negara pada kalau tak silap tahun 2012. Tau tak kerana apa? Kerana penyakit PhD dikalangan orang Melayu. Ini berita sahih yang saya dapat tau. Ada dealer PG sendiri orang Melayu lah yang tak puas hati dan report kepada BNM. List BNM dan SC adalah berdasarkan report orang ramai.Pada pengalaman saya berniaga, orang melayu akan PhD jika mereka rasa mereka tergugat dengan sesuatu perniagaan lain yang mana mereka takut perniagaan mereka akan kerugian oleh tindakan pelanggan mereka yang beralih arah kepada sumber yang lain.

    Saya juga adalah pengumpul emas fizikal. Sekitar tahun 2010 harga emas pada ketika itu sedang menuju kemuncak sehingga naik kepada harga tertinggi iaitu USD1,4xx satu aun. Kebanyakan dealer2 syarikat emas mempromosikan emas masing-masing. Sana-sini orang cerita pasal emas. Biasalah dealer emas, mereka memperkenalkan bermacam-macam formula yang kadang-kadang tidak masuk akal termasuk gadai emas yang ada dan beli lagi, AKhirnya ada ramai diantara pemilik emas yang kerugian kerana mengikut kata dealer-dealer yang hanya bertujuan mengaut keuntungan dengan mempromosikan cara mereka. Saya bukan cerita pasal skim emas aka 'emas haram' aka 'beli emas dapat duit bulan-bulan'.dsb tapi saya cerita pasal emas fizikal 'beli emas dapat emas' aka 'emas halal'. Moral of the story dari cerita ini adalah Kadangkala syarikat tu benar, tapi cerita dari ahli-ahli atau dealer-dealer yang menyebabkan berlaku seribu tandatanya berkenaan syarikat berkenaan dan akhirny berlakulah report mereport.

    Phd Melayu ni tak akan habis kalau nak cerita. Sampai kiamat pun tak akan habis. PhD dah jadi darah daging yang dah sebati dalam badan. Sebab itu sesetengah Melayu tak sampai ke mana.

    Kalau kita nak katakan sesuatu perniagaan tu tak betul, scam atau seumpamanya kita semak dulu kita jangan dengar cakap orang. Semak sendiri dari alif hingga ya. Betul atau tidak sesuatu perniagaan itu scam atau tidak. Jangan dengar lepas tu heboh satu negara. Fitnah itu lebih berdosa dari berzina. Sifat ingin menolong orang lain adalah fardhu kifayah tapi hendaklah dengan usul periksa dengan pelbagai sumber yang ada dan ikhlas sambil berdoa.

    Wallahualam.


    ReplyDelete
  10. Ramai betul sentap dgn azizi ali Ni. Dah tersontot nanti jangan lupe datang jengah sini ye.

    ReplyDelete
  11. bukan ramai bro.. orang sama tulis banyak kali.. agen kali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau melayu ke? Patut le cakap macam tu. Statement melayu memang boleh agak. Tq

      Delete
  12. Cam haramjadah jer...ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak haramjadah ke? nama pun macam haramjadah? hehehehehehe. Jangan marah haramjadah!!!.

      Delete
  13. Cam haramjadah. kalau kita kata kau haramjadah kau marah tak. Jangan sebang-senang nak kata orang haramjadah. Jangan-jangan kamu tu yang haram jadah. MACAI ke???? hahahahaha

    ReplyDelete
  14. Lantak korang la nk ckp apa tentang ufun.. yg pnting aku dh blk modal walaupun bru bbrp bulan buat. Bukan stakat blk modal... bahkan skg dh mula merasa untung. So.. klu ufun lingkup skalipun..ada aku kisah..? Aku x rugi apa2 pun. Org lain aku x tau laa. Sbnrnya yg byk melingkupkan org melayu adlh dkalangan org melayu itu sdiri. Bukan bangsa lain. Macamana la melayu nk maju... kesian org melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang dah lepas modal dan buat untung alhamdulillah, tapi tengok sajela kes2 sebelum ni yang sama modus operandi macam Ufun. Yang merana adalah orang2 baru yang baru melabur, yang belum rasa balik modal pon. Atau yang dah labur, dapat untung, labur lebih banyak dan kemudian lingkup.

      Delete
    2. Join mana2 biz ni bukannya kne paksa pun..people talk juz 2 convince u..nk join ke x nk depend on ur own option. Bknnya biz 2 curi duit orang dlm bnk ke rompak ke utk d reg pon...if got profit n loss pun dah adat berniaga kn..alots of people nowadays a educated..blh fkr baik buruk sst biz..I agree sometimes with 'ketam melayu'..but..I do believe bkn smua adalah 'ketam melayu'..bila bangsa yg sama against 2 another maka senanglah anasir luar yg berniat buruk ambil kesempatan dlm kesempitan..X salah if Azizi Ali gv his opinion..but dont let down d others...Join UFUN was 1 of their option 2 get side income..same like U got ur own biz..n convince d others 2 join ur biz..

      Delete
    3. Sape kata org baru join Ufun tak dpt balik modal, korang faham x Ufun tu apa. Dah kaji ke belom. Tau x pasif income - perlu menaja ke. Tolong la buat kajian mendalam sebelum buat statement, jgn ikut sedap jari je taip. Itulah org melayu, taip ikut sedap je tampa pikir guna kepala lutut

      Delete
    4. Haha..pikir guna otak la bro,BINA PURI sykt yg trbesar Asia pn sudi JV dgn UFun, siapa Azizi ni nk pertikai.... Seluruh asia tenggara kenal ke dia?? Yg penting aku keluar rm3800 Disember 2013,tnpa buat ape2,aku dh pakai Nissan GTR CASH, dh dpt APARTMENT MEDIUM CASH sebijik...KO ADE???...
      ..bc buku azizi ape dpt, rugi duit jerr....

      Delete
  15. Kalau UFUN ni melingkup pun ada apa hal dengan korang. Melayu kalau cakap memang begitu. Perihatin dengan orang lain konon. Sebenarnya mereka tu takde duit nak joint.

    ReplyDelete
  16. Hoi Melayu. Korang bukan ahli UFUN nak sibuk pasal apa. Kalau lingkup pun duit aku. Bukan duit mak engkau orang kasi kat aku. Jangan2 korang ni Azizi Ali tak. Banyaknya AZIZI ALI PENIPU KAT SINI. Kau pergi Seminar Azizi ALI keee?????? Dah JADI JUTAWAN???? JANGAN MASUK KOLEJ JUTAWAN JADI PAPA KEDANA PULAK. Sori, pasal korang usik aku....aku usik korang lah. Maaf ye. Lain kali jangan usik orang lain ehhhh. Bye.

    ReplyDelete
  17. Berhenti!! Atau saya rotan korang satu persatu!!!

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En. Kamis KB dah joint UFUN kan??? Terbaik!!!!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Alhamdulillah ..UFUN sgt membantu ..bagi org yg nok cakap kosong teruskanlah ..kite dah merasa hasil . Cakap saje ..tanpa ada ilmu ..xde guna .

      Delete
    4. Mula2 nk join UFUN .. mcm2 janji die laburkan kt sy .. janji nk bawak sy pegi BANGKOK tgk HQ sana .. itu lah inilah ... bla bla bla .. okay sy percaya dan sampai sekarang bila tya dgn dia ... mcm2 helah . RM3800 yg sy laburkan dlm ufun bukan nye sedikit.. Rasa nye dh terkena ... !!!!!

      Delete
  19. sebelum persoalkan "berapa ramai dah jadi jutawan dengan ebook dan Program Azizi Ali" , tanya dulu diri sendiri " berapa banyak aku dah praktikkan apa yang di katakan dan apa yang di tulis dan apa yang di pelajari" . kalau dha kata semua maklumat tu basic dan ada di mana-mana.. awat hampa tak buat? .. tak hairan la kalau anda salah seorang yang gagal dan salah kan ebook dan seminar atau talk... sememangny anda loser sebab bukan kerana tiada ilmu, tapi yg lebih 'bodoh' ialah ada ilmu, claim tahu itu dan ini, claim basic la apala... tapi TAK PULAK PRAKTIK kan.. itu lah kesalahan anda... kalau basic pon tak buat.. a b c pon tak boleh ikut camner nak mengeja? so praktikkan dulu... baru tahu jadi ke tidak... anda yang bodoh sebenarnya, azizi ali dah jutawan.. anda bagi duit dengar talk dia.. seminar dia.. tapi tanak ikut apa dia sarankan.. apa dia ajar... gua tak pi seminar... gua beli buku satu ja.. gua baca.. gua buat gua dapat..
    kalau dah malas... pi join MLM dan skim2 'melabur' jutawan ahfan , ukoken, ETO, kutu-bambu..itu lah adalah paling layak untuk anda .. anda layak di sontot.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jutawan aset atau jutawan liabiliti? jika jutawan liabiliti, itu tidak lama, mungkin sempat jutawan setahun, dua tahun, kemudian dia akan kembali menjadi biasa

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. UFun dah lingkup. Lepas ni temuramah lak ceritakan dari orang biasa kepada jutawan kepada orang gila.

      Delete
    4. Kalau setakat sorang dua.... itu mengabui mata je.... orang2 dulu2 masuk mungkin.. yg jadi mangsa sapa2 baru masuk...

      Delete
    5. En Azmiey, tumpang tanya, di manakah kawan sekampung saudara Encik Yassim Rambeli sekarang. kalau saudara jumpa beliau, tanya apa khabar? Kalau boleh share lah kepada semua pengalaman beliau sehingga UFUN melingkup.

      Delete
  21. Selepas GST, dijangka UFUN lingkup sebab kos admin meningkat

    ReplyDelete
  22. Menda tgh seronok dpt duit... mcm2 la hambur kata nista pd yg memberi peringatan... Hatta hukum kata haram sekalipun.. habis pak2 ustaz kena maki.. mencari yg halal itu fardu kifayah.. tepuk dada tanya iman.. wallahualam

    ReplyDelete
  23. pada saya senang je
    yang pipih takkan datang melayang, yang bulat takkan datang bergolek,
    usaha tangga kejayaan. pelaburan sebenar adalah pelaburan yang kita boleh kawal sendiri...
    sy ade akaun UFUN.. register atas nama saya, tapi bukan duit saya... betul, duduk diam akaun juga berkembang, kalau cari org bwh kita lagi cpt kembangnya..
    tp sy juga ade bisnes reality. Printing & advertisement. bisnes reality sy lebih cpt mengembangkan duit berbanding UFUN. jd sy tak ambil pot pun pasal utoken yg ada..
    sebab...
    saya tak perlu BINAPURI
    tp saya perlu BINASENDIRI.
    thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu saya setuju 200%

      Delete
    2. Dah berapa lama saudara ada akaun Ufun, kalau baru 2 - 3 bulan memangla lambat berkembang, sabar la sikit cukupkan setahun. Pastu barulah cerita nikmatnya. Sama gak dgn bisnes reality saudara pun makan tahun kan utk nikmati hasilnya. Mana ada org tanam padi semalam, harini makan berasnya.
      Apapun semoga perniagaan tuan sukses

      Delete
    3. Kenyataannya, UFUN Melingkup..tak success. Harap terima kenyataan

      Delete
  24. Assalamualaikum utk OLEH TN AZIZI ALI MENTOR WANG
    1) sebagai orang yang berilmu, sebelom anda hendak menulis sesuatu artikel pastikan anda mengambil kira banyak faktor dan pandangan orang lain..Jangan serkap jarang je. Nanti memakan diri. Saya rase segala artikel anda nie adalah lebih bersifat pandangan peribadi yang bertujuan untuk memburukan UFUN dan ahli-ahlinya
    2) Saya fikir anda pernah masuk UFUN tapi mungkin anda ade masalah dengan leader anda atau orang lain atau anda memang zero tentang UFUN, maka anda telah menunjukkan sikap sebenar anda.. kalau anda ade masalah sekalipun bukan dengan cara ini anda ingin memburukan atau menjatuhkan UFUN. anda bukan siapa2 pun walaupun anda orang kenal. pada sy xsemua biz tue menipu melainkan orang-2 tertentu yang buat masalah...
    3) Rakan-rakan UFUN sekelian, ingat jangan jadi seperti manusia ini. Inilah sikap sebahagian orang Melayu bukan Islam. Sebab jika die ISLAM Insyaalah die tidak akan ade perasaan dan sifat PHD dlm diri. xsemua melayu itu Islam dan bila ISLAM insyaallah die Malayu.
    4) Rakan-rakan UFUN sekelian, ingat jangan mudah terpengaruh dengan cerita-cerita maudu (palsu). sebelom menerima sesuatu lihatlah dulu siapa penyampainya. Kite orang UFUN mesti bijak untuk buat research dan teliti....man jadda wa jadda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum jangan babitkan hal agama dalam masalah ni.Salah seorang ahli keluarga saya terlibat(terjebak)dengan ufun ni!Apa dah jadi dengannya sekarang?Beliau dah jadi macam orang gila bola!Makan ufun,tidur ufun,bangun tidur ufun serba serbi ufun!Sebab=telah dibrainwash oleh SIFU-SIFU ufun yang mukanya selalu masuk iklan kat metro!DIJANJIKAN akan jadi jutawan dalam masa setahun.Sehingga sanggup mengadaikan ASB yang ada!Tiap-tiap minggu kena(dipaksa)pergi kelas jutawan di putrajaya!Nak cari prospek mesti kena(dipaksa)high class baru nampak pro kayanya!Mesti pakai BMW 5series(walaupun beli cash tetaHipi tetap kereta scrap s'pore)Penampilan mesti bergaya!Yang branded!High class!Hingga sanggup berhabis RM beribu-ribu!Hingga lupa tanggungjawab terhadap keluarga!Pergi event sana sini sampai berminggu tak balik rumah!Anak,bini call,whatsapp,wee chqt pun tak dilayan!Katanya Si SIFU(PENIPU)dalam akaun ada RM40 juta(wow banyak tu)tapi buat event kat hotel tak ada bintang!PRO lah tu namanya!Downline stay kat hotel biada-biasa jew!Paling bagus pun boss sewa homestay(campur lelaki,perempuan bukan muhrim!apa hukumnya tu!)Halal,haram dah bercampur!Lupa ke buat-buat lupa!Ada banyak lagi yang diaorg buat ni tak masuk akal!Hanya Ahli jew yang tahu!Ok la nanti kita sambung lagi..jap lagi lepas subuh nak pergi kerja cari rezeki halal dengan tulang 4 kerat ni..assalamualaikum,selamat beramal

      Delete
    2. SI SIFU yang penipu rupanya bukan UFAN lah.....terkezut tau...!!!!

      Delete
    3. Konsep bisness mcm ni tak kan bertahan lama.... tengok la... banyak bukti dah...

      Delete
    4. UFUN sudah berkubur. Harap semua boleh terima kenyataan. jangan pula nak pertahankan skim macam ni lagi ya. buatlah sebagai pengajaran.

      Delete
  25. Saya salah seorang pembeli ebook tuan azizi.. mmg tip top sebab saya kini terlampau kaya.. sehinggakan ah long2 bank2 cari sy ke rumh.. sebab sy kaya dgn hutang.. kih kih kih kih.. kau aderrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halal ke? Dah kaji betul2 dr mana datang duit Tu? Aku beli buku azizi Ali ttg bagaimana nak beli rmh dan Alhamdulillah, lepas ikut tip2 dia, hutang rmh aku selesai dlm 3 tahun dan aku jimat berpuluh2 ribu rm. Thanks Azizi! Itu baru ilmu yg berguna namanya....

      Delete
  26. Lu sembang kencang beb... Ckp x serupa bikin... Lu x masuk ufun apa lu tau... Gua rasa ufun bg gua duit lebih dari setahun gaji lu... List BNM tu lu tgk baik2, website ufun ke?? X payah citer lebih beb... Lu ckp tong kosong... Lu sengkek punya kaki mana tau pasal ufun...

    ReplyDelete
  27. Tak hebat mana pun blog ni... Reservation byk konon pasal ufun... Puiii...

    ReplyDelete
  28. Cakaplah apa pun pasal ufun ni....dua hari yg lepas saya baru ja sign- upkan 3 orang sekali jalan ja..bukan sikit jumlah yg dilaburkan tuk ufun ni, ia melibatkan puluhan ribu USD dan yang paling menakjubkan bukan dari bangsa saya tpi melibatkan bangsa cina.Jarang bro orang melayu macam saya ni yg kais pagi makan pagi kais petang makan petang kalau tak kais tak makan ingat orang cina boleh percaya dengan saya ke?.Bukan nak tunjuk sembang lebatlah tapi itulah hakikatnya kalau kita percaya rezeki itu datang dari Allah insyaallah, Allah akan permudahkan perjalanan kita.
    Berapa jumlah USD yg saya dapat pada hari kejadian tersebut...?Tak perlulah kot saya tulis kat sini nanti dikatakan takbur dan riak pulakkan tapi bagi ahli ufun dah tentu boleh agak berapa jumlah ubonus yg saya terima berdasarkan pakej2 yg ufun tawarkan pada ahli baru yg nak joint.Jumlah unit token saya juga bertambah.Dari berkais pagi makan pagi dan berkais petang makan petang tapi lepas join ufun sekarang ni berkais pagi sampai bila2 pun boleh makan dan petang tak yah kais lagi. Tapi macam mana pulak kalau saya kais petang....?Makan sampai muntah bro dibuatnya.
    Kesimpulanya kalau dengar kata2 dari ahli U-PHD ni kita tidak akan jadi apa pun malah kita juga akan jadi sama seperti mereka.Cakap ja berabuk tapi abuk pun tarak.Formula dia simple ja rasa dulu baru komen sedap atau tidak, ini tidak......!!!sentuh pun tidak dah bagi komen negative.Akhir sekali buat ahli U-PHD ni komenlah berapa banyak pun perkataan negative sbb ia tidak akan menjejaskan token yang saya ada malah setiap minggu nilai token saya sentiasa bertambah dan sejarah membuktikan dulu manusia tidak percaya besi berat boleh terbang tapi sekarang adalah penggankutan penting untuk ke serata dunia.Zaman dah berubah bro kena bijak berfikir kena berfikir diluar kotak kalau nak success dalam hidup bukan PHD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimalah kenyataan En Kamis...UFUN memang ponzi scheme. Dah kena tangkap dah pun. Sebelum ni pun orang dah jelaskan tetapi biasalah manusia sifatnya ingin mempertahankan. Takpa ..jadilah pengajaran...kalau boleh bertanggungjawab kepada downline tu.

      Delete
  29. Assalamualaikum..
    saya sebagai ahli ufun..sy bukan nk sembang bikin bimbang la..kita klau nk berjaya kena berani..name jek mentor kewangan..buat seminar sana sini nk jadikan org lain jutawan..tapi siapa yg pegi seminar AZIZI ALI yg da jadi jutawan..??boleh tunjok muka skit..?sesiapa yg da join ufun jek tawu berapa keuntungan yg kami dapat..so jgn sembang lebih sngt kalau kau x tawu berapa kami dapat..dgn seminar AZIZI ALI berapa ramai yg jadi jutawan..tapi dalam ufun 361 org melayu jadi jutawan..x percaye pergi seacrh dekat malaysian book of record..!!selebihnya cari la sendri..ada akal bley pikir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. So uFUN ni OK x? Sy ade niat na join

      Delete
    2. Tak payah masuk .... bisnes ni sekejap je...

      Delete
    3. So sekarang sapa ada akal....UFUN dah berkubur ni.

      Delete
  30. Mentor ufun dah pegi banyak negara luar bukan kat malaysia aje mentor A.A mana ada pegi negara lain malah tak ada jemputan pun hehehe.

    ReplyDelete
  31. Mentor2 ni mempergunakan downline merekq yang buta hati mengejar harta duniawi yqng hanya sementara ni sampai lupa solat asar,maghrib,isyak bilq bqlik dah lewqt pqgi lupa plak solat subuh,zohor..astarfirahulazimmm..

    ReplyDelete
  32. Azizi Ali tak sebut pun ufun scam atau penipu,blogger ni yang sebut.AA cuma sebut operasi Ufun mencurigakan. Kalau jadi blogger biarlah beretika,nanti kena saman padan muka. Sembang bikin bimbang lah lu..

    ReplyDelete
  33. Apa Itu UFUN CLUB?
    JULY 19, 2014 BY EARNIC 130 COMMENTS

    Ada pembaca blog ini minta kami tulis pasal UFUN CLUB. Sebelum ni tak pernah dengar pula company UFUN CLUB ni. Lepas tu tadi ada member Facebook mula promosi skim ni. Macam fun je, bunyinya. Dari info yang berlegar-legar kat tenet ni, katanya UFUN CLUB ni anak Najib yang punya. Sejauh mana kebenaran, saya tak pasti sebab tak de nampak pun maklumat pasal tu. Anyone can claim anything, right? Either it is correct or not, that’s the second matter.

    Maklumat pasal UFUN CLUB ni tak banyak pun. Ada website rasmi dorang, nampak comel jugak website tu. Website guna platform WordPress seperti blog ini. Dan website tersebut ditubuhkan pada pertengahan tahun 2012. Baru lagi la. Blog ni ditubuhkan tahun 2006 lagi, tau tak?

    Cara buat duit dengan UFUN CLUB

    Cara dia senang je. Korang join pakej-pakej tertentu, pastu dapat token. Token tu boleh ditukar dengan duit. Harga token sentiasa naik, tak turun langsung harga token tu. Maksudnya, harga token lagi mantap dari harga emas. Tahukah anda yang harga emas sendiri ada naik turunnya, contohnya tahun ni ialah tahun di mana harga emas turun? TETAPI, harga token tidak turun! Logam apakah TOKEN ni sebab ia lagi power dari emas? Fikir-fikirkan, anda kan ada akal yang waras.

    Salah satu contoh promosi oleh ahli UFUN CLUB.

    ufun club scam

    Jadi adakah UFUN CLUB ini scam atau skim cepat kaya?

    Saya tak nak jawab soalan di atas, tapi saya nak tanya balik kepada promoter UFUN CLUB atau sesiapa yang mempromosikan UFUN CLUB.



    Atas dasar apakah token UFUN CLUB hanya naik?
    Adakah harga token UFUN CLUB ditentukan oleh market equilibrium atau demand and supply? Atau ditentukan oleh syarikat sahaja yang bebas nak naikkan harga token pada harga yang mereka mahu?
    Adakah harga token ni seperti mana harga saham YSLM yang dah bungkus ikat tepi tu?
    Adakah UFUN CLUB dikawal selia oleh regulatory body?
    Adakah UFUN CLUB ni mendapat kebenaran dari Bank Negara Malasia (BNM) untuk collect deposit bagi tujuan pelaburan seperti ini?
    Bagi anda yang belum faham apa itu skim cepat kaya atau MLM cepat kaya, sila baca 6 cara kenal pasti skim cepat kaya di sini.

    Update:
    We write to state that our Company has recently received many enquiries from the public and our close associates in respect of the promotion of “Utokens” and other UFUN scheme promoted by UFUN Group Ltd and companies related to UFUN Group. Please take notice that Bina Puri Holdings Bhd through its associate Bina Puri Holdings (Thailand) Ltd are ONLY collaborating to develop a Property in Bangkok, Thailand under the project name of “BANGKOK MARINA RESORT & SPA” to which our relationship is only as Shareholders in a Company developing the
    said Project known as “Bangkok Property Co Ltd”. Please note that there is NO PARTNERSHIP being created. Therefore, BINA PURI is not linked with “Utokens” and DO NOT PARTICIPATES in any promotions of “Utokens” or any other promotions by UFUN Group or Company related to UFUN.



    Maklumat lanjut boleh didapati di laman web rasmi Bina Puri

    http://www.binapuri.com.my/CMS/Images/UploadedDocument/DOC000000716.pdf

    Sekarang, apa orang UFUN nak jawab sebagai maklum balas kepada Bina Puri update ni?

    ReplyDelete
  34. Jgn lupa tengok pembukaan ufun di indonesia ya dan lihat sendiri perkembangan ufun ni.

    ReplyDelete
  35. ..jgn gado2 brader2 yg bijak sana..meh cni...sy nk bgtau cket ...7001884433 ni acc cimb bank..klu korg bijak...account sape ni?haaa... mesti tak tau kan..ni la acc sy..korg korg ni yg kaya raya..ahli ufun ade..pegawai bank ade..peguam..doctor..pembangkang..mcm2 la korg nie..pening aku..meh laa transfer cket duit korg2 yg kaya tu cket kt acc sy...bole sy belikan kain kapan utk semua..duit banyak ke cket ke...same je bro..CUME SATU BEZA NYA..SUSAH ATAU SENANG....BETUL?JD MCM SY KATE PADA PERINGKAT AWAL HIDUP KENA PANDAI MEMILIH...BKN MEMANDAI2..TK ELOK...OK BRADER..ASKUM!

    ReplyDelete
  36. Semua dah taksub dgn duit... mata dikaburi dgn duit.. hahaha... biarlah sapa nak melabur puluh ribu ribu. Klu lingkup sendiri tertongeng.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan taksub degan duit... kalau kau ada duit berpuluh ribu kau nak buat apa?
      engkau nak bisness apa? kalau kau buat busines pun belum tentu berjaya la..
      kau cuba la nasib kau berkerja sampai tua... boleh ubah hidup kau jadi senang x?
      bukan senang nak jadi senag.. bukan susah nak jadi susah...

      Delete
  37. angkuh sangatla orang yg defend ufun ni. taksub sangat dengan company. well kalau kamu dh berjaya, pastikan juga yg join dengan kamu berjaya juga. jangan ada yg terabai. good luck.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. Tuan punya blog ni sape erk?? Hebat sgt ke dia tu?? Ckp kencang tp bangang rupanya... Ooh budak lg rupanya... 1979 tahun lahir dia... Biarkan jelah.... Budak baru nak kenal dunia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak mentah yg takut kehilangan punca cari makan... pasti la menggelatat

      Delete
    2. Aku rasa walaupun dia budak..tetapi dia lebih matang dari kamu wahai Ungku Aryssa.

      Delete
  40. waahaha..halal ke ufun ni??
    apa pelaburan dia buat ye??
    ------------------------
    lantak korang la..aku dh penah kena 3 kali benda mcm ni..aku pn smangat mcm korg jgk..berapi defnd syarikat klu ade org persoalkan.tp last2..tupah tertipu lagi laaaaa..

    ReplyDelete
  41. TypicaL Malay Attitude .....Duduk Diam Dapat Duit atau Cari Orang Jual Program. Aku melayu jugak tp nak cakap jawa sikit...haha. Sudah-sy dah lah benda mcm ni...memang ada yg jadi jutawan tp atas kejatuhan orang lain...hukumnya dia? Pergi tanya ustaz. Aku tak pandai bab agama ni tp kalau yg last masuk sumpah seranah sbb habis duit tp yg awal jadi jutawan ...tu bukan mengainaya namanya? Hari ni dengar news yg Ufun ada problem....Jadi betul tak apa yg Azizi cakap tu? So yg banyak kutuk2 dan maki hamun dia....pergi minta maaf. Dosa dgn Allah mintak ampun dgn Allah...InsyAllah . ..Allah maafkan. dosa dgn manusia...insan tu sendiri kena maafkan baru selesai dosa kita. Wallahualam.

    ReplyDelete
  42. http://behindmlm.com/companies/ufun-club-raids-arrests-in-thailand-utoken/

    Haha sekarang mane ahli ufun??sila backup company keramat anda tu. Ufun dah di sah kan company yang scammer di thailand. Keluar dalam news thailand. Tunggu mase la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg betul ufun thailand kena serbu tpi ini bukan kali pertama dan ufun terus maju kedepan diMalaysia sendiri dah beberapa kali bank negara audit ufun malaysia tpi tiada bukti pun ufun scams business. Malah malam 11hb April kami baru saja menghadiri gala dinner diJB yg dihadiri oleh ahli2 ufun seluruh asia dan yg paling best dihadiri oleh Dato Dannil Tay dari HQ beri jaminan ini perkara biasa.Nampaknya org luar lagi bimbang dari ahli ufun itu sendiri.Ermm...!!!!!

      Delete
    2. http://www.bangkokpost.com/news/general/526111/ufun-bosses-remain-behind-bars

      Yang ni bukan kene serbu.. ni kene tangkap terus. hahaha... good luck with your MLM

      Delete
    3. http://www.bangkokpost.com/news/general/530907/ponzi-scam-suspect-tries-to-flee-nation

      http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/three-malaysian-masterminds-wanted-in-thailand-over-ufun-pyramid-scheme

      http://www.bangkokpost.com/news/general/529487/two-more-warrants-out-in-ufun-case
      ini lagi news

      Delete
    4. En Kamis KB,..toloooooonglah terima KENYATAAN. UFUN dah Bungkus.

      Delete
    5. ufun not MLM,,,kita xperlu cari org bwh kita,,,kaji sblm ckp bro

      Delete
  43. yea yea ufun dah telungkup !!

    WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  44. Mana dia yang cakap aku bangang tu, sekarang siapa yang bangang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro..aku rasa beliau dah cabut...hahaha

      Delete
  45. Dulu.....sy tak sangka jadi begini. Sy pernah join program emas KAZANAH BANGSA. Pasal tamak, sy tergadai maruah. Duit bulanan tak masuk, so sy pegi pejabat KB untuk jumpe dengan Dato Azhidi Laili. Die kate kalau nak hibah bulanan, sy kene bg die blowjob konek sy. Disebabkan tamak n terdesak, sy bg die isap konek sy. Sampai skang rase malu, nape sy setuju dulu. Pengajarannye, hati2....biar hilang duit, jgn hilang maruah. Sekadar share.

    ReplyDelete
  46. ermm. malas dh nak percaya pelaburan mcm ni

    ReplyDelete
  47. 2015-04-11Dear Esteemed Members:

    As our company continues to expand globally, we are inevitably attracted attention from both potential customers and agencies of authority alike in each country.

    This is to inform you that yesterday our Thailand office was visited by the enforcement officers based on the report they received as part of their duties to protect the interests of the consumers. Therefore, you might read and hear from all corners, especially on social media regarding this matter. We wish to inform you that so far we have fulfilled all requirements in that country and we will do everything to cooperate with the authority and at the same time protecting the interest of our members and integrity of the company.

    Ini adalah sebahagian dari petikan dari pihak HQ Thailand.
    Yg bukan ahli ufun tak perlu risaukan kami diufun.Klu nak buat bisnes lain tak perlu kondem syrikat lain tapi bisnes cara professional dan cara sihat untuk menjadikan bisnes kita lebih diyakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, siarlah kat bangkokpost ke, thaivisa ke, setakat sesama sendiri ni buat penyedap hati je.

      Delete
    2. ....ayat2 yg boleh meruntun jiwa.....sama apa yg director genneva cakap..
      all clear n we cooperate dont worry....finally cash n asset frozen...lastly member ternganga....

      do learn form other...

      Delete
    3. hebahan kat dlm group whatsapp jer...napa x bagi tau dlm news paper trus pasal kes ufun settle ..kan lebih meyakinkan....stakat dalam group2 budak2 pun boleh cakap benda edit dan di copy paste...bkn nak menjatuhkan sapa2..fikir logik jer la....

      Delete
  48. Cakap tenting investment, bear saya berita sedikit input. Pertama sekali saya kehilangan RM30K dalam sebuah investment 2 thun lalu. Apa yang saya belabor simple je. Kalau nak jadi engineer atau doctor kena la belajar 4 atau 5 thun. Tapi dalam pelaburan org Msia main pandai je. 1 hari dengar esok nak labor pula.
    Siva lihatlah sending bank yand beri jaminan. Kena bank yang terkenal beri jaminan? Semua bank yang tidak pernqh kita dengar.
    Tolong berhati hati. Tiara easy way of money dalam dunia ini

    ReplyDelete
  49. Haha...scam UFUN..say bye bye to your invested money..

    ReplyDelete
  50. bukan dah kena raid ke?

    ReplyDelete
  51. Binapurii penah buat construction kr malaysia bina upnm. Tp bgnan xde cf.

    ReplyDelete
  52. Tahniah pelebur semua :-)


    http://www.bangkokpost.com/news/general/526111/ufun-bosses-remain-behind-bars

    ReplyDelete
  53. mana pelabur UFUN yg bangang tuh. dah diberi penerangan ..... buka mata.. buka hati. jgn jadi mcm binatang takmo ambik ikhtibar. ! well done..... TAHNIAH !!!!

    ReplyDelete
  54. Tahniah kerana jadi pelabur yang berjaya....

    ReplyDelete
  55. Cantiknya bahasa...!!!!
    Anda kena bertanggung jawap dengan kenyataan anda.
    Dah siasat abis ke....?Sapa kena tangkap dan sapa kena raid ni...??
    Kami dalam ufun group tahu apa yang berlaku dari anda yang diluar.
    Anda tidak perlu risaukan kami dalam ufun kerana ufun group tidak pernah memaksa atau peras ugut untuk join dalam ufun group.Untuk pengetahuan ufun group tidak menjalankan perniagaan sistem piramid atau MLM.Jangan sampai orang melihat anda ibarat lembu yang tidak pernah berhenti mengunyah.
    Anda sepatutnya yg buka mata kerana manusia dah lama sampai kebulan.
    Hari ini anda boleh ketawakan kami dalam ufun esok giliran anda pula yang akan diketawakan.
    Komen anda apalah sangat kesannya pada kami dalam ufun group kalau nak dibandingkan dengan suara jumlah ahli ufun group lebih dari 100 buah negara.
    Bagi saya anda bukanlah seorang yg matang dalam berfikir tapi anda hanya tahu copy and paste sahaja.Akhir kata tolong buat research(itupun klu tahu) tentang ufun group dan ufun store.
    Sapa pengarah ufun group dan sapa pengarah ufun store.
    Maaf klu tersinggung.Kita manusia tiada yg sempurna kerana kesempurnaan itu milik Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha. Sekarang ni semua orang ketawakan UFun, itupun kalau sedar la....

      Delete
    2. hehehe..ufunny la...kalakar sgt..awww

      Delete
    3. Toloong lah En Kamis...aku kesian kat ko ni...

      Delete
  56. majlis tertinggi ufun...yg di malaysia tu diorg panggl Dato' Daniel Tay ketuanya..tiada list dlm news yg dikeluarkn oleh akhbar thailand..mmg tiada nama dato yg disebut tp cuba lihat di bwah ni..saya jumpa dari blogger behindmlm.com. nama TAY mmg ada...blm tahu lagi sama ada org ni ialah Dato' Daniel Tay atau org lain lg...
    Arrested:
    Ritthidej Warong, 39
    Rathawit Thitiarounwat
    Chaithorn Thonglorlert, 41
    Wanted:
    Tay Kim Leng, 40 = Dato’ Daniel Tay
    Lee Kuan Ming, 38
    Wong Sing Hlia
    Arthit Pankaew
    Apichanat Saenkla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang benar itu Dato' Daniel Tay yang dikehendaki Polis

      Delete
  57. KUALA LUMPUR, April 14, 2015:
    Thai police are on the hunt for three Malaysians, believed to be involved in a pyramid scheme, the Bangkok Post reports.
    The three suspects are said to be directors and shareholders called UFun Store Co Ltd.
    They are Tae Kim Leng, 40, Lee Kuan Ming, 38 and Wong Ching Hua, 42.
    While Tae and Wong are both shareholders and directors, Lee is only a director.
    The trio are among the four being sought after another four of the company’s executives were charged in court recently.
    The fourth suspect, a Thai national has been identified as Arthit Pankaew, 47.
    According to the daily, UFun Store Co Ltd sells herbal drinks, fruit drinks and cosmetics.
    However, authorities later found out that they were operating a pyramid scheme which focused on bringing in new members rather than selling products.
    The Bangkok Post reported that investigations were initiated after the police received complaints by the company’s business partners who said they had not received their share of promised profits.
    It is believed that the company made money by persuading people to invest through its website and other online channels by offering five investment positions, up to US$50,000 (RM180,000).
    According to the daily, which quoted Thai deputy chief of the Consumer Protection Police Division, Pol Col Aungoon Klaikluang, those convicted risked a maximum prison sentence of 10 years and a one-million baht fine.

    ReplyDelete
  58. Two more warrants out in Ufun case 16 Apr 2015 at 06:00 55 viewed0 comments NEWSPAPER SECTION: NEWS | WRITER: POST REPORTERS The Criminal Court yesterday approved warrants of the arrest of two more suspects...

    Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/general/529487/two-more-warrants-out-in-ufun-case. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

    ReplyDelete
  59. kenapa yer rata2 ayat ahli2 ufun sama ja.....majoriti yg sy jumpa cakap begini...ahhh...peeduli apa aku kalau ufun ni lingkup ka apa ka...yg penting aku dah balik modal n menikmati keuntungan....yg lain tu peduli lah mereka...biasalah...dalam hidup kena berani tanggung risiko..kami x paksa pun mereka join..... hurm....dalam hati saya sangat sedih mendengar ayat2 mereka....sedih sebab terbayangkan....jika semalamnya mereka dah signup atok mereka ke..bapa mereka ke..kenalan ke...ke sesiapa jer lah....n mereka da keluarkan simpanan mereka...sebab mereka percayakan anda n perniagaan anda...n mereka yakin akan dapat pulangan menguntungkan...tapi tiba2 rugi...bayangkan perasaan mereka..jgnlah lah bersenang hati sbb kita dah untung...huhu...bila sy dengar word dr seorg ahli ni terus rasa tawar hati nak join....ayat2 dia ibarat kita deal n melabur d warung2 tanpa ada sbrg agreement......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang pernah dengar cerita pasal bernie madoff tak...?

      Delete
  60. I think Kamis KB is going to have sleepless nights once the members he recruited start knocking at his door for refunds.

    ReplyDelete
  61. Sleepless...??? Yes agree with you sbb dia semua members yg saya ajak join tak puas hati kenapa dia join sikit sangat that's why dia orang call saya tiap malam nak up grade status ambil pakage yg lebih besar.
    Lagi pun sekarang ni ufun ternyata dah release.Ufun tidak menjalankan business yang tidak sah disisi undang2 kerajaan Thailand malah polis dan badan2 kerajaan Thailand yg siasat pasal ufun telah pun join ufun dan akan support ufun sebagai ganti rugi dan bertanggung jawab mengembalikan keyakinan orang ramai pada ufun khususnya diThailand.Selepas ni sesiapa yang nak join ufun bolehlah hubungi saya yaa dan tkasih jugalah pada PHD2 diatas komen2 negative anda kerana menjadikan kami dlm ufun menjadi lebih kuat dan bersatu hati.Good luck you all.

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. Ye ke dh release?bg link..nk juge bace statement polis thai...anda blh join kt carigold forum...blh discus kt sana.

    ReplyDelete
  64. Mana ada release..itu ayat penyedap hati yang gusar...

    ReplyDelete
  65. Kuala Lumpur: Pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) memburu tiga rakyat Malaysia termasuk seorang bergelar ‘Datuk Daniel’ yang didakwa menipu kira-kira 100,000 orang di seluruh dunia melalui skim cepat kaya.

    Suspek turut dipercayai menjadi dalang penipuan skim piramid membabitkan 14,700 orang mangsa dari Thailand, Malaysia dan Indonesia dengan kerugian dianggarkan 10 bilion baht (RM1 bilion).

    Memetik laporan BangkokPost.com, suspek yang diburu ialah pemegang saham dan pengarah syarikat UFun Co Ltd, Tae Kim Leng, 40; pengarah Lee Kuan Ming, 38; pemegang saham dan pengarah Wong Ching Hua, 42; dan pemegang saham dan pengarah syarikat warga Thailand, Arthit Pankaew, 47.

    Timbalan Pengarah Risikan dan Operasi, Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) II Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, pihaknya memang tahu mengenai sindiket penipuan UFUN Store Co Ltd dan sudah menerima banyak laporan dalam kalangan rakyat tempatan berhubung skim berkenaan.

    “Difahamkan polis Thailand sedang menjalankan siasatan berhubung tiga individu itu. Mereka belum meminta bantuan daripada PDRM setakat ini.

    “Bagaimanapun, sekiranya ketiga-tiga suspek berjaya dikesan di Malaysia, tindakan akan diambil berdasarkan kes mereka yang sudah dilaporkan sebelum ini,” katanya ketika dihubungi wartawan Harian Metro semalam.

    Akhbar The Nation Thailand melaporkan waran tangkap sudah dikeluarkan ke atas ketiga - tiga individu berkenaan susulan serbuan polis di ibu pejabat syarikat itu di daerah Bang Na di Bangkok baru-baru ini.

    Empat eksekutif syarikat itu yang berumur 34 hingga 40 tahun ditahan baru-baru ini atas tuduhan penyelewengan.

    Penolong Ketua Polis Thailand, Leftenan Jeneral Suwira Songmetta dipetik berkata, pihak berkuasa negara berkenaan sudah merampas beberapa komputer dan dokumen yang boleh digunakan untuk mengaitkan eksekutif itu dengan aktiviti penipuan.

    Selain itu, sebuah kereta mewah model BMW i8, beg tangan berjenama dan jam tangan mewah juga dirampas.

    Susulan itu, akauntan syarikat berkenaan turut ditahan ketika dia hendak berlepas ke Laos dan wanita terbabit mendakwa cuba meletak jawatan selepas mendapati wujud unsur penipuan dalam pengurusan syarikat.

    Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 20 April 2015 @ 6:30 AM
    DISYORKAN
    - See more at: http://www.hmetro.com.my/node/44971#sthash.ktAvY0nj.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. engkau dengan metro sama ja...yang ko cari buruknya ja yang kebenaranya ko tak pernah cari pulak....puuuiiii....

      Delete
  66. sabar-sabar je lah ufun members... later on Ufun will change to Unfun...BINA PURI pun dah buat laporan pada Polis Thailand sbb Ufun ni gna imej diorg tanpa makluman... lps tu dah diberikan amaran, msh tetap buat....keekekeke


    http://www.nationmultimedia.com/national/Police-complaint-against-UFUN-30258539.html

    ReplyDelete
  67. Tak jumpa pun website ufun. Ahli2 ufun tlg bg alamat website.

    ReplyDelete
  68. Bodo bertingkek2 org yg nk cepat kayo nih....zaman pak man telo lg x abih2...adolg yg keno tipu...igt zaman dh maju makin cerdik......kah kah

    ReplyDelete
  69. x perlu melalak... x perlu bising2.... jge lah rezeki sendiri dan pastikan halal...

    ReplyDelete
  70. KUALA LUMPUR 29 April - Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sedang memantau syarikat diusahakan seorang ahli perniagaan bergelar Datuk yang dikaitkan dengan kes penipuan dan skim cepat kaya membabitkan seramai 100,000 mangsa di seluruh dunia.

    Dalam satu kenyataan hari ini, SSM memberitahu, pihaknya akan mengambil tindakan penguatkuasaan yang sewajar*nya sekiranya syarikat berkenaan didapati melanggar peruntukan Akta Syarikat 1965.

    Kata kenyataan itu, tindakan tersebut termasuklah mengambil langkah menggulungkan syarikat ber*kenaan jika didapati operasi yang dijalankan menyalahi undang-undang dalam negara.

    “SSM sedang memantau syarikat yang dikaitkan dengan ahli perniagaan bergelar Datuk yang menjadi dalang kes penipuan skim cepat kaya membabitkan ribuan mangsa di seluruh dunia khususnya di Thailand.

    “SSM memandang serius penglibatan syarikat yang diperbadankan di bawah Akta Syarikat 1965 dalam penganjuran skim pelaburan haram malah pihak kami sentiasa komited dalam memastikan kepentingan awam terpelihara melalui penguatkuasaan undang-undang,” kata kenyataan itu, di sini hari ini.

    Tambah kenyataan tersebut, berdasarkan laporan media, ahli perniagaan ber*kenaan sedang diburu oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan pihak berkuasa Thailand berhubung kegiatan penipuan terlibat.

    Dalam perkembangan sama, SSM turut mengingatkan orang ramai supaya sentiasa berhati-hati sebelum menyertai sebarang skim pelaburan yang menjanjikan pulangan tinggi dan menyemak terlebih dahulu latar belakang penganjur.

    Bagi mengelakkan pelabur ditipu dan mengalami kerugian dengan, orang ramai boleh membuat semakan di pejabat SSM berdekatan atau menghubungi Pusat Panggilan SSM di talian 03-77214000 atau melalui emel enquiry@ssm.com.my

    ReplyDelete
  71. http://www.bangkokpost.com/news/gene...-ufun-suspects

    ReplyDelete
  72. jika sistem kewangan salah tidak pula ada resminya dari pihak2 bertangungjawab,jadi ini ufun betul sesangat,jom ramai2 jadi jutawan.

    ReplyDelete
  73. nak jadi jutawan ko kena melalui aku la ok sila contack aku ni bla bla bla ,dok bawah aku.supaya aku ada untong dari ko.kalo tak melalui seseorang ko boleh blah.pi cari tempat lain seperti aku iklankan.

    ReplyDelete
  74. BNM sila hubungi aku juga jika ingin turut serta,suruhanjaya security mana2 pihak jika ingin kaya meh meh.kita runding,.bukan senag nak senag tapi senag nak susah.mari ramai2 kita jom kayaraya bersama.akulah bos sistem kewangan sedunia.

    ReplyDelete
  75. Malas nak komen banyak2 klu nak join ufun hubungi saya cepat2 lagi banyak anda buang masa cari kesilapan ufun kami diufun terus menjana keuntungan.Hubungi saya tak perlu segan2

    ReplyDelete
  76. Lanjioo macai2 ufun
    bodo bertingkek-tingket
    kat thailand dah habis kena raid
    kat mlysia coming soon
    tunggu sambil gentel teloq
    wakakakakaka

    ReplyDelete
  77. Lanjioo macai2 ufun
    bodo bertingkek-tingket
    kat thailand dah habis kena raid
    kat mlysia coming soon
    tunggu sambil gentel teloq
    wakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sertakan dengan bukti lanjioo mohd mansor.Jangan copy and paste ja.

      Delete
  78. Yg lebih mengaibkan sampai ada tergadai maruah diri.
    Emmm.....salah sapa tu ? Salah syarikat yg anda joint ke,salah didikan ke,salah pergaulan ke ? Malu ar....sapa LA tu ?

    ReplyDelete
  79. En kamis KB,kalau ramai na nak joint Ufun passing pasing la kat saya sikit.
    Saya nak bagi penerangan tentang apa itu ufun dan apa itu utoken. Dah faham confirm joint tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jai usb tak ada hal punya.Dia orang ni terlebih bimbang dari ahli ufun sendiri.Kita dalam ufun rilex ja.Setakat hari ini alhamdulillah yg joint ufun dibawah rangkain saya tak ada pun yang kata dia rugi joint ufun sbb mereka dah dapat keuntungan dari hasil utoken yang mereka beli.Yang komen negative kat sini biarkan saja kerana nilai utoken tidak akan terjejas sedikit pun dengan komen negative mereka.Allah yg bagi rezeki bukan mereka.Sehingga ke hari ini programe pencerahan saya setiap minggu tidak pernah berhenti dan sentiasa ada yang joint ufun dan memiliki utoken.

      Delete
  80. Kat sink ramai yg bukan ahli komen seperti tahu APA ITU Ufun Dan APA ITU Utoken.
    Maaf saya nak Tanya anda disini yg berapi tapi komen kat at as tu,boleh jawapkan 2 soalan saya.
    1: APA ITU Utoken ?
    2: APA itu ufun ?
    Dia soalan je .

    ReplyDelete
  81. Kat sini ramai yg bukan ahli komen seperti tahu APA ITU Ufun Dan APA ITU Utoken.
    Maaf saya nak Tanya anda disini yg berapi api komen kat atas tu,boleh jawapkan 2 soalan saya.
    1: APA ITU Utoken ?
    2: APA itu ufun ?
    Dua soalan je,APA yg anda faham Dan tau tentang dua soalan tu ? please please please komen. Nak sangat dengar jawapan bijak anda.

    ReplyDelete
  82. aku fikir panas UFUN xkan sampai kepetang,,nampak2 akan berlaku hujan lebat dtengahari.awas bro...telah bnyah aku join.akhirnya tko

    ReplyDelete
  83. aku fikir panas UFUN xkan sampai kepetang,,nampak2 akan berlaku hujan lebat dtengahari.awas bro...telah bnyah aku join.akhirnya tko

    ReplyDelete
  84. Fiza rose Tima kasih atas peringatan. Cik fiza rose tau take jawapan atas 2 solan saya tu ? Cuba cik fiza rose cri jawpannya dulu. SAyA pasti cik fiza akan terus nak joint 3 $tar.
    Jgn tnya dengan blogger atau orang yg bukan ahli kerana kebanykan mereka mempunyai hati yg penuh dengan buruk sangka.

    ReplyDelete
  85. sila goggle , ufun malaysiakini....

    ReplyDelete
  86. terang2 ufun penipu.mkn duit org bodoh yg mlabur

    ReplyDelete
  87. Saya amat hairan dgn pengarah2 u fun ni,mereka main labur shj dan bercerita berbilion bilion untung tanpa fakta dan repot keuntungan masa hadapan.hanya org2 kg dan x pandai shj yg main percaya shj.Mereka ada bnyk cash dan terus terusan terus melabur tp pulangan nya amat slow.Mengalahkan public listed comp.Microsoft pun berhati hati nak buat sesuatu..ni lagi la pulak u fun.Dah mcm mafia pulak cuci duit.Saya adalah salah se org yg melabur dlm u fun juga.Bukan apa mereka terlalu senang dan tanpa usul periksa trus melabur.sedangkan merka mampu menjadi dan mempunyai projek sendiri.Contohnya mereka beli tanah di ampang 6 ekar dgn harga 200 juta dan buat dev dgn sendiri dan untung berbilion,launching shj dah 60% sold out.Baru lah nmpak logik.Tp melabur dlm bkn sykt malaysia lagi2 di china dan indonesia tanpa asas dan repot Roi yg menyakinkan amat mencurigakan.Mereka diatas suka2 saje melabur.Yg kita ni yg penat2 cari org suruh melabur dan masuk u fun.Maaf saya hanya nak komen shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek ni.....xfaham apa yg ko tulis blur...#$%&*-+

      Delete
  88. Malas keja duit nak... elok laa tu join u fun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat tu salah yg betulnya siapa yg tak nak jadi hamba duit joint ufun.

      Delete
  89. Dah sah UFUN skim ponzi..ada lagi orang nak buat. Anak PM najib ..Nazifuddin oun dah menafikan penglibatan skim ponzi ni...tak serik2 lagi.

    ReplyDelete
  90. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  91. Biar masa menentukan..bookmark page ni sedia.. biar jntung jtuh luruh mngis xde guna.

    ReplyDelete
  92. Membaca jambatan ilmu. Jangan jadi lembu dan dungu. Kalau nak kaya kena berusaha.

    - UFun Thailand's RM190mil laundered in Malaysia
    The Star Online-May 22, 2015.
    - Bt1.8-billion UFUN assets smuggled to Malaysia, say police
    The Nation-May 22, 2015
    - Thai cops lock up 13 rooms owned by Malaysian UFun suspect
    The Star Online-May 20, 2015
    - Thai Police lock up rooms owned by key suspect, four more arrested ...
    ThaiVisa News-May 20, 2015
    - UFUN suspects smuggled Bt776m so far, police say
    The Nation-May 21, 2015
    - Nazifuddin's former company denies UFun scam link
    The Malaysian Insider-May 14, 2015
    - Marina to refund to police B112m Ufun investment | Bangkok Post ...
    Bangkok Post-Apr 23, 2015.
    - UFUN woman surrenders to Thai police
    AsiaOne-Apr 25, 2015.
    - Police nab UFUN suspect, more sought
    The Nation-May 18, 2015.
    - IT experts to join team probing UFUN pyramid scam: Thai police chief
    AsiaOne-May 16, 2015.
    - Amlo empties Ufun safes | Bangkok Post: news
    Bangkok Post-Apr 29, 2015.
    - UFUN manhunt begins as police send the details of 6 suspects to ...
    The Nation-Apr 29, 2015.
    - 46 condo units seized in UFUN raid in Bangkok
    ThaiVisa News-May 3, 2015.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tpi bukan semua yang kita baca itu ilmu yg bermenafaat untuk kita.Ibarat seperti awak yg sepertinya tidak pernah membaca yg boleh bagi awak ilmu yg bagus untuk awak menjadi orang yang lebih baik dari lembu.Dari permulaan ayat awak yg diatas saja mengambarkan yg awak ni manusia yg berfikir macam lembu.LOL.

      Delete
    2. Simpati setelah membaca ayat sedih awak. Berapa banyak dah kena tipu..? LOL

      Delete
  93. How about MBI Mface ?

    ReplyDelete
  94. setahu aku uFan ni adalah internasional group.. melibat kan bbrape jumlah buah negara besar lebih dri 5 buah negara.. klu ade istilah penipuan atau melingkup.. tak ke satu dunia mogok... fikir fikirkn.. klu lah ufan ni asal hanya 2 buah negara malaysia amerika...pasti logik.. penipuan dn melinkup akn berlaku.. sama2 kite semua fikirkn..

    ReplyDelete
  95. Sekadar renungan rakan-rakan dunia perniagaan/pelaburan,.-Berani untuk Gagal..kalau dah gagal bangun kembali, dalam mana-mana perniagaan ada kejayaan dan kegagalan, jika gagal ambil iktibar dan pengajaran daripada kegagalan, bangun kembali dan jangan ulangi kesilapan, jika gagal juga, bangun lagi..kegagalan sebenar adalah jika kita mengalah..gagal, rugi, sedih, pedih tu intipati dalam kejayaan. tanpa kegagalan kejayaan tak bermakna.

    ReplyDelete
  96. maaf ckp la sy dah masuk Ufun semasa price 0.12 lg tp mana ckp2 berapi leader2 seme penipu!!!!!! smpai sy kena blok dlm Group FB sbb sy ahli yg bercakap benar pasal Ufund ni penipu....

    ReplyDelete
  97. kalau nak berani tu.. biarlah ada ILMU.. dan Kene Pada TEMPATNYA...
    kalau dah tak betol.. kenapa buat benda yang sama..

    ReplyDelete
  98. cakap besar pasal IPO..tapi bila tanya IPO tu apa...diaorang pun tak tau...lawak macam kambing lah geng2 UFUN nie..

    ReplyDelete
  99. hohooho.. IPO memang buleh buat duit.. sape2 yg men saham tau la.. yg penting tak scam...
    pada pelaboran intenet entah ape2.. dah terang2 scammer.
    bagi bulat biji mata dengan keontongan tanpa susah2 atau usaha... hehehe

    kene ingat rakan2.... KELAPANGAN SETELAH KESEMPITAN.. kene susah2 dulu berusaha...baru bersenang2 kemudian.. dah dapat hasil atau dah berjaya..

    SEMOGA ANDA KAYA & BERJAYA..

    ReplyDelete
  100. Dah 2 kali tipah tertipu

    ReplyDelete
  101. salam en. kamis kb utoken ni konsep nye same ker dengan bitcoin, sekadar pencerahan, tq

    ReplyDelete
  102. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  103. Terbaik from Ufun...sekarang dah issue IPO Initial Publyc Offer atau saham terbitan awam....dan disenaraikan dalam bursa saham luar negara...sekarang dah melebarkan sayap ke beberapa buah negara lain...insha allah akan terus menerus meletop..1star pakej dah diupgrade kepada 3 star....

    ReplyDelete
  104. Terbaik from Ufun...sekarang dah issue IPO Initial Publyc Offer atau saham terbitan awam....dan disenaraikan dalam bursa saham luar negara...sekarang dah melebarkan sayap ke beberapa buah negara lain...insha allah akan terus menerus meletop..1star pakej dah diupgrade kepada 3 star....

    ReplyDelete
  105. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  106. Boleh tolong explain sat....bila IPO listed? index mana FTSE, DJI, HSI atau atas angin, berapa initial price offer? Jangan dok sembang bagi orang bimbang

    ReplyDelete
  107. HELLO..HELLO..HELLO..KB KHAMIS..
    HELLLLLLOOOO!

    NO ANSWER..

    ReplyDelete
  108. Awat duk call KB KHAMIS, nak subsrcibe IPO ufun kut?

    ReplyDelete
  109. NAK LANGSAIKAN HUTANG DALAM MASA SINGKAT? NAK GANDAKAN WANG DALAM AKAUN SIMPANAN? NAK MEMILIKI KERETA IDAMAN DAN RUMAH IMPIAN? NAK BERCUTI KE TEMPAT ANDA IMPIKAN?
    JOM KETAHUI RAHSIA ORANG KAYA BAYAR LIABILITI (tanggungan) hanya dengan DUIT PASIF. WOWW..!! Takkan anda nak tengok orang lain jer buat duit hari2? JOM, KAMI BIMBING ANDA! Baca keseluruhan website ini, www.buatduitbanyak.com tengok video, dan seterusnya hubungi kami SEGERA melalui sms atau whatsapp serta isi borang...cepat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  110. .....skim cepat kayap!

    ReplyDelete
  111. Aku tanya apa khabar... Ufun...

    ReplyDelete
  112. jom sertai toneexcel lg bagus...dah sah2 market luas....guna handphone pun boleh dapat duit..cepat pm saya jika berminat..0192333954

    ReplyDelete
    Replies
    1. toneexcel lancauuuu .... promosi terkini rm60 dpt 2.5GB ... bulan lepas RM30 utk 1.5GB ... harga makin mahal .... lancauuuuuu

      Delete
  113. sesiapa yang tahu cerita dalaman disebalik tragedi ufun n masih memegang prinsip kebaikan ufun, hubungi saya,0133513592...u should get this opportunity and privilleges. ingat, yg betul2 tau cerita ufun saja yg boleh join biz ni. ssape yg nk clear psal tragedi ufun pun boleh tanya saya.thanks

    ReplyDelete
  114. juboh duit aku 97k hangus dek.ufun satu sen haram keuntungan tak mrase lagi upline pun dah blah bangsat ufun& unascos

    ReplyDelete
  115. juboh duit aku 97k hangus dek.ufun satu sen haram keuntungan tak mrase lagi upline pun dah blah bangsat ufun& unascos

    ReplyDelete
  116. Mana geng geng UFUN, cuba mengaum nak tengok. Berapa orang dah jadi jutawan? Pelaburan properties, perlombongan, IPO dan lain lain....Ha..ha..ha..sekarang semua sudah tukar nama...dulu kat FB, INSTA semua boh UFUN punya nama kat hujung....

    ReplyDelete
  117. ramai jga yang menghentam azizi ali atas nasihat yg dia berikan. akhirnya apa yg diceritakan olehnya betul2 terjadi. selepas ni sebaiknya tak perlu terlalu taksub dengan mana2 company, biar sekuat mana hati mengatakan projek @ perjalanan company tu betul. apabila orang bg pendapat, dengan point yg ada logik n kukuh, terima dengan hati terbuka, klu nk teruskan juga itu hak sendiri, tak perlu nk buruk2 kn si pemberi nasihat.

    ReplyDelete
  118. Join from june 2015 , kata dec 2015 modal dah balik. Untill today, satu sen pun tak de lah yang balik. Ditanya pun jawab nya ini itu now pula kena hold another 8month. Saya member unascos ( before ufun ) and i can say i very dissapointed with the Unascos, only talks high but again no results.

    ReplyDelete
  119. Join from june 2015 , kata dec 2015 modal dah balik. Untill today, satu sen pun tak de lah yang balik. Ditanya pun jawab nya ini itu now pula kena hold another 8month. Saya member unascos ( before ufun ) and i can say i very dissapointed with the Unascos, only talks high but again no results.

    ReplyDelete
  120. UFUN FAIL SAY BYE-BYE ...OWH HOSEN OWH APEK

    ReplyDelete
  121. saya pun pernah join ufun tapi hangus mcm tu je.semuanya adalah tipu belaka.Sekarang saya join bisness baru.Allhamdulilah setakat ni dh rasa keuntungan.Sesiapa yang berminat nk join bisness ni.pm atau whatsapp saya ( 019-9025512)

    ReplyDelete
  122. En. Kamis kb dan jai usb sila bertanggungjawab kepada pelabur yang melabur di bawah anda..

    ReplyDelete
  123. Jom melombong FREE BITCOIN,pilih je yang mana berkenan:

    http://claimbtc.com/?r=face681011
    http://www.mega-bitcoins.com/?r=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://elenabitco.in/?ref=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://www.bitcoin-rocket.com/?r=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://www.bitcoin-generator.com/?r=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://www.robthecoins.com/?r=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://www.big-coin.info/?r=1AA6ADGzLCgD1LNqWBY38nmSZYdbJj7NEp
    http://www.bitcoinsworld.org/?ref=20665
    http://moonbit.co.in/?ref=dd133204adc0
    http://bitcoinzebra.com/?ref=9771b3a6912f

    Note : akaun wallet saya galakkan guna bitx.co ,sebab senang nak withdraw ke bank tempatan.

    semoga berjaya semua,

    boleh hubungi telegram saya, @Alamand

    ReplyDelete
  124. Kesian woi kt korang. Member ajak juga aku masuk UFUN nasib baik aku x joint.Padam muka ko en khamis kb.sedap ko ludah.ni aku nak ludah ko puiii

    ReplyDelete
  125. Hahahah..babi2 kat atas yg sokong UFUN hudup lagi ka? Ka dah terjun jambatan atau gantung diri? Kahkahkahh bodo punya Maleis. Dok kena kencing ja dgn puak2 Kafirun..

    ReplyDelete
  126. aku ade terbace komen "aku beli buku Azizi Ali tak kaya2 pun, sape yg beli buku Azizi Ali yg dah jadi jutawan cer bagitau sikit.."
    .
    aduhai..beli buku tak semestinya jadi kaya boh..tindakan pun kne cantik la..kalau beli buku saje tp tak pandai follow mmg bengap la sampai bila2..mase zaman2 sekolah sume pelajar beli buku teks..sume belajar dlm kelas..tp adakah semua dpt masuk U..?? aduhai..
    .
    aku pun nak tanya jugak lah.. yg mangkuk hayun yg join UFun komen kat atas2 ni sape yg dah jadi jutawan..?? cer bgtaw sket..sian korang kan..
    .
    ade sorg budak U aku ni dulu beriya sgt promote UFun kt aku..katenye modal RM3800 je..dlm mase setahun dah boleh dpt bpuluh2 ribu..aduhai..dgr pun dah menipu..nasib la aku tak join..bila aku cakap yg UFun ni ponzi scheme, dia kabo aku lalang pulak.. katenye aku nak jatuhkan bisnes orang..
    .
    btw, budak yg promote UFun kt aku dulu tu dah menangis tak berlagu dah sebab duit yg dia labur kt UFun tak bawak ape2 hasil walaupun dah 2 tahun join..yg paling mnyedihkan, dia ajak satu family dy join scam UFun ni..ah lantak ko lah nak..aku dah cakap awal2 yg UFun ni scam..ko kabo aku lalang..skrg, pandai2 lah ko tanggung hutang sume budak2 yg ko promote tu..
    .
    nak tanye kpd UFunners lain jugak lah..Apa Khabar??

    ReplyDelete
  127. SCAMMER zaman skang pon upgraded gak ler..
    yang kali kalau projek invest atau ape sahaja dlm Malaysia. Mesti la Company tu ada berdaftar akaun di Malaysia.
    kalau tak daftar, nanti sonang je diorang nak lari.
    sekarang ni buleh detect ke diorang semua. :)
    sebagai pengajaran.

    ReplyDelete