Bila-Bila Masa...

"Akh Zulhelmie Pahang kemalangan, adiknya meninggal dunia dan seorang lagi masih koma, sedang dia dan maknya cedera parah"

Itu berita yang mengejutkan aku hari ini sebaik saja aku membuka e-mail hari ini, tika mana sahabat-sahabat Pembina masih lagi dibuai kemanisan kejayaan seminar KBAZ, tidak langsung tersangka bahawa kami akan dikejutkan dengan berita kemalangan seorang akh yang begitu dasyat.

Moga-moga Allah menggantikan kehilangannya dengan ganjaran yang lebih baik, dan menetapkan untuknya kesabaran dan kebaikan di dunia dan di akhirat.

"Abang, tadi Annur kemalangan, kena langgar motor masa turun bas", Annur adalah anak jiran kami, transit di tadika isteri ku, berita kemalangannya benar-benar mengejutkan, walaupun hanya mengalami luka-luka di kepala dan terseliuh bahu, namun berita kemalangan itu benar-benar menginsafkan.

Tua atau muda bukan ukuran untuk kita ditimpa sebarang musibah atau ditarik nikmat kesihatan. Ia boleh datang bila-bila masa,tidak kira masa, tidak kira dimana. Musibah itu tidak mengenal usia.

Bersegeralah untuk berbuat kebaikan, kerana kita tidak akan pasti bilakah masanya giliran kita....

No comments:

Post a Comment