Hilang Sabar!

Lahirnya anak-anak ke dunia adalah untuk disayangi dan dikasihi, wajah yang halus, kulit yang mulus, jiwa yang tulus bersih dari dosa noda akan menyejukkan siapa sahaja yang memandang wajah anak-anak kecil.

Membaca kisah pembunuhan Syafiah Humaira' yang namanya sama dengan nama anakku, mengundang amarah yang tidak dapat digambarkan. Bagaimana seorang manusia sanggup memperlakukan anak kecil sedemikian kejam.

Anak kecil yang tidak mampu melawan, hanya mampu menangis dan menderita tatkala diseksa. Penderitaan yang dialami tidak dapat digambarkan oleh kata-kata, lebih kejam dari binatang, lebih kejam dari segala yang tergambar dikepalaku.

Tiada seksa dunia yang mampu membalas apa yang telah dilakukan oleh lelaki tersebut,tiada perbendaharaan kata yang mampu aku susun untuk mencerca dirinya, moga Allah menghinakannya dan membalasnya dengan azab yang 10 kali lebih azab di dunia dan akhirat jika dia tidak bertaubat.

Adapun aku, pasti aku tidak akan dapat memaafkan perbuatan ini sehingga bila pun, jika diikutkan amarah, entah apa yang akan aku lakukan jika aku berjumpa lelaki ini...

Allah, Allah, Allah

2 comments:

  1. patut dia kena mcm dia buat tu.. dia pijak sampai pecah buah pinggang arwah tu.. mmg kejam..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete