SIBUK

Rindu nak menulis di blog, masih adakah yang singgah dan sudi membaca?

Dulu, saya selalu mencatatkan kisah hidup saya di sini.

Kini sejak dibebani dengan penulisan tesis PhD yang semakin tiba di penghujung, dan kesibukan dengan komitmen empat orang anak yang banyak memakan masa, kesempatan untuk menulis dan berkongsi di sini semakin kurang.

Ada masanya, bila punya masa lapang, idea dan momentum untuk menulis pula hilang entah ke mana, kadang-kadang, bila idea ada, niat terpaksa dibatalkan kerana perlu melaksanakan tugasan yang lebih utama.

Banyak perkembangan yang berlaku sejak Ogos yang lalu. Kelahiran Khalid Furqan tentunya. Humaira’ dan Khadijah yang semakin membesar. Ragam Insyirah yang penuh pahit dan manis.

Kemudian ada warna-warni perpindahan balik kami sekeluarga ke Malaysia. Dengan proses pindah yang amat menyakitkan, dengan barang-barang, proses pembersihan rumah Klemzig yang cukup perit, dengan ragam kontena yang cukup menyesakkan dan macam-macam lagi.

Seterusnya ada kisah adaptasi hidup di bumi Malaysia yang cukup menyeronokkan. Betapa kami menghargai setiap detik nafas di tanah air bertuah setelah 4 tahun berhujan batu di negara orang. Setelah beberapa ketika, saya datang pula ke sini berseorangan, kemudian pulang, dan kemudian datang semula dan akan balik minggu depan.

6 bulan terakhir proses penulisan tesis ini amat memakan keringat dan daya fikir. Proses mendapatkan sebuah ijazah bernama PhD adalah satu proses penuh jerih payah yang hanya akan difahami oleh mereka yang melaluinya.


Sampai di sini dahulu kerana saya perlu kembali menulis tesis dan membaca beberapa lagi jurnal. Insya-Allah, blog ini akan saya update juga dari semasa ke semasa. Moga Allah permudahkan urusan kita semua.


2 comments:

  1. kato ore kelate..okkkkk senapah lagih...insyaallah PhD dalam genggaman tuan hisham

    ReplyDelete
  2. Halo, saya Mr Rapheal Williams, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup waktu kesempatan pinjaman. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh Bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan konsolidasi pinjaman atau hipotek? menemukan lebih banyak karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda di masa lalu. Kami meminjamkan kepada individu membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit yang buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami menyediakan bantuan yang dapat diandalkan dan ahli waris dan akan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email silahkan hubungi kami via

    Email: raphealwillaims.loanfirm2015@gmail.com Terima kasih, kami berharap untuk prompt Anda menjawab.

    Mr tanda Rapheal Roland Email: raphealwillaims.loanfirm2015@gmail.com

    ReplyDelete