Menulis Tesis dan Berniaga Dari Melbourne

Lama tidak mencoret di sini.

Banyak kisah pendek dan khabar berita hanya sempat saya nukilkan di Facebook. Selebihnya saya bertarung dengan masa dan keutamaan untuk menulis panjang di blog.

Maaf buat yang selalu singgah tapi pulang kecewa, saya sendiri kadang-kadang malu hendak membuka laman blog sendiri kerana jarangnya update bermanfaat yang dapat dikongsikan.

Jika diikutkan, sangat banyak yang masih tersimpan di kepala menunggu masa untuk dicoretkan di dalam blog dan harapnya dapat diabadikan sebagai sebuah buku, kisah pendidikan anak-anak, cabaran hidup di Australia, kisah perjalanan PhD, isu politik semasa, rencah hidup berkeluarga, tarbiah dan dakwah dan macam-macam lagi.

Harap Allah izin untuk catatan-catatan di alam minda berpindah ke alam maya dan dapat dibumikan di alam nyata. Satu hari nanti, ye, moga hari-hari itu akan hadir.

Inshaa Allah.

Oh ye, hari ini saya menulis catatan ini dari perpustakaan RMIT di Melbourne. Menulis tesis sambil mencari basikal untuk diniagakan. Sambil menyelam sambil minum air orang kata.

Apa boleh buat, kos hidup yang tinggi memaksa saya untuk berniaga bagi menampung sedikit perbelanjaan yang kian meningkat. Mungkin Melbourne menjanjikan pulangan yang lebih lumayan. Mudah-mudahan.

Ada masa saya kongsikan kisah perniagaan basikal saya nanti!

No comments:

Post a Comment