Lebih Tampan Dari Aaron Aziz, Lebih Cantik Dari Lisa Surihani

Tidak salah jika kita inginkan pasangan hidup yang setampan Aaron Aziz atau secantik Lisa Surihani.

Tidak salah jika kita inginkan pasangan kita romantik, kaya, berbudi bahasa dan pandai ‘mengayat’.

Tetapi ingatlah, neraca Allah bukanlah pada tampan atau cantiknya wajah atau pada romantik dan banyaknya harta. Semua itu akan sirna suatu hari nanti. Apa yang penting adalah hati yang bersih dan taat kepada Allah walaupun wajahnya tidaklah setampan/secantik mana. Di situlah jatuhnya pandangan Allah kepada manusia.

“Sesungguhnya Allah SWT tidak melihat kepada tubuh dan bentuk kamu, tetapi Dia melihat kepada hati-hati kamu.” (Hadis riwayat muslim)

Pilihlah lelaki yang menjaga solat dan memelihara sifat-sifat Islami dalam dirinya, walaupun mungkin wajah dan tubuhnya tidak setampan dan segagah Aaron Aziz. Tapi, di akhirat nanti wajahnya akan jauh lebih bercahaya dan tampan, lebih tampan dari lelaki yang paling tampan di dunia.

Pilihlah wanita solehah yang pandai menjaga maruah diri walaupun pakaiannya mungkin tidak ‘vogue’ dan rupanya tidak secantik Lisa Surihani. Tapi, di akhirat nanti, wajahnya akan jauh lebih cantik dan memukau, lebih menggoda dari wanita yang paling cantik di dunia.

Usah tertipu dengan kecantikan sementara, kejarlah yang kekal abadi, carilah pasangan hidup yang akan dapat mendekatkan diri kita kepada Allah, bukan menjauhkan lagi diri kita dari cintanya.

Pilihlah neraca akhirat, nescaya kita akan bahagia selama-lamanya.


1 comment:

  1. susah mencari lelaki mulia budi pekerti dan akhlaknya setampan aaron aziz..:)

    ReplyDelete