Apabila Nafsu Menjadi Tuhan

"Andai kata kebenaran itu menuruti hawa nafsu mereka, pasti binasalah langit dan bumi ini, dan semua yang ada di dalamnya. Sebenarnya Kami telah mendatangkan kepada mereka kebanggaan mereka tetapi mereka berpaling dari kebanggaan itu. 23:71"

"Terangkanlah kepadaku tentang orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai tuhannya. Maka apakah kamu dapat menjadi pemelihara atasnya?25:43
"

SALT LAKE: Ahli politik Parti Repuplikan, Christine Johnson memikul tugas tambahan apabila Parlimen Utah kembali bersidang bulan ini selepas beliau mengaku menjadi ibu tumpang kepada dua lelaki homoseks.

Christine yang mengaku sebagai seorang lesbian hamil hasil persenyawaan air mani seorang daripada lelaki itu selepas mereka mengadu sukar memperoleh anak angkat.

......
Christine berkata, anak itu akan mengenali beliau sebagai ibu yang melahirkannya tapi hubungan mereka seperti anak saudara dan makcik.

Penderma sperma itu memiliki hak sebagai bapa tapi pasangannya tidak dibenar menjadi ibu bapa angkat. - AP

Baca berita selanjutnya disini

Membaca berita ini, aku terasa mual, sehingga begitu sekali kehendak nafsu manusia diperturutkan, tidakkah mereka merasa jijik?. Tatkala Barat berbangga dengan kebebasan sosial yang diamalkan, mereka tidak sedar bahawa kebebasan itu sebenarnya adalah satu sekatan kepada fitrah manusia.

Islam datang untuk membebaskan manusia daripada sekatan dan perbuatan yang bertentangan dengan tabi'i kehidupan manusia seperti ini. Islam menghalalkan perkahwinan dan membimbing manusia ke arah hidup bermaruah, Islam datang untuk membebaskan manusia dari kongkongan hawa nafsu kepada kebebasan berpandu yang akan membawa darjat manusia setanding dengan malaikat.

Amalkan Islam, anda pasti sejahtera.

No comments:

Post a Comment