Ustaz Zaharuddin



Assalamualaikum,

Anda semua ada idola tak? masa sekolah dulu aku tak pernah ada idola yang aku kagumi, paling hebat pun kalau tak silap aku Bebeto ngan Romario la (pemain Brazil era 90 an), ntahapaapantah aku ni. Kengkadang berangan nak jadi kuat macam Superman, hai banyak sangat pengaruh TV aku ni dulu

Posting aku kali ini adalah mengenai seorang yang sangat aku kagumi semangat, kesungguhan, ilmu dan karismanya, tak lain tak bukan, al fadhil Ustaz Zaharuddin Abd Rahman.

Mengapa aku sangat kagum dan cemburu dengannya:
1. Mempunyai latarbelakang syariah, tapi fasih berbahasa inggeris dan mempunyai pengalaman luas dalam industri perbankan.

2. Aktif memberi ceramah dan penulis blog yang sangat aktif. Blognya ranking no 1 dalam ukhuwwah.com.

3. Ilmu yang banyak dan pelbagai, ilmu dalam perbankan, syariah dan kini sedang menuntut lagi ilmu di Wales.

4. Sentiasa bersungguh dalam setiap apa yang dibuatnya, kreatif dan suka mencari cabaran-cabaran baru.

5. Mempunyai motivasi diri yang sentiasa tinggi dan matlamat hidup yang jelas.

dan macam-macam lagi yang menyebabkan aku sentiasa cemburu pada ilmu dan kesungguhannya dan membuatkan aku cuba untuk sentiasa meningkatkan kualiti diri dan peribadi.

Anda semua boleh lawati blog beliau dan dapat banyak manfaat dari sana www.zaharuddin.net

No comments:

Post a Comment