Tumpul

Bila lama tidak menulis, sentuhan terasa semakin tumpul. Idea juga terasa semakin sukar untuk diungkapkan dalam bentuk bait-bait tulisan, walaupun hanya lintasan dan konsep yang mudah.

Benarlah kata seorang guru saya, menulis itu adalah proses pemikiran. Dengan menulis, kita akan belajar cara untuk menyusun dan mempersembahkan idea kita dengan cara yang sistematik.

Bukan kekeringan idea, bukan juga kerana kurang membaca, tapi, beberapa bulan kebelakangan ini, mungkin saya terlalu banyak bermusafir dan menguruskan urusan analisa data yang memaksa saya bermain dengan nombor hingga beberapa komitmen penulisan terpaksa saya tinggalkan buat sementara. Blog ini juga semakin kerap saya tinggalkan, mohon maaf kepada yang selalu bertandang ke sini jika tiada update baru yang menarik.

Ya, tidak ada cara lain untuk mengasah tulisan saya kembali, melainkan dengan menulis dan terus menulis. Moga Allah mengurniakan ilham untuk saya terus berkarya untuk ummah.



No comments:

Post a Comment